وقوع گرد و خاک در آسمان شهر/آمادگی دستگاه های مربوطه

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۸ کد : ۲۰۰۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از وقوع گرد و خاک در آسمان شهر اراک و برخی شهرستان ها خبر داد.
وقوع گرد و خاک در آسمان شهر/آمادگی دستگاه های مربوطه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، گفت: بر اساس هشدار هواشناسی، سطح زرد نشان دهنده وقوع گرد و خاک در عصر پنج شنبه است و نیاز آمادگی دستگاه های اجرایی ذیربط از جمله مراکز درمانی را می طلبد.

وی افزود: بررسی ها حاکی از افزایش سرعت وزش باد در استان طی ساعات بعدازظهر امروز می باشد بطوری که سرعت باد لحظه ای در برخی از نقاط به حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. بنابراین خیزش گرد و خاک محلی در مناطق مستعد استان بویژه در مناطق همجوار کویر میقان پیش بینی می شود که می تواند مجددا موجب کاهش کیفیت هوا در این مناطق از جمله شهر اراک شود.

وی در خصوص منطقه اثر این پدیده گفت: عمدتا مناطق واقع در جنوب، غرب و جنوب غرب کویر میقان از جمله اراک، شازند، فراهان، کمیجان و خنداب تحت تاثیر گرد و خاک قرار می گیرند.

وی ضمن اشاره به اثر مخاطره آمیر کاهش دید افقی و کیفیت هوا بوده، گفت: از رانندگی های غیر ضروری و فعالیت های غیر اورژانسی در زمان پدیده گرد و خاک به منظور حفظ سلامتی اجتناب گردد.

متولی سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: در حد امکان گروه های حساس، از ترددهای غیر ضروری در محیط های باز اجتناب ورزند و عدم فعالیت های ورزشی در محیط های باز مورد توجه باشد.


( ۲ )

نظر شما :