خدمات درمانی را  در منزل با تعرفه های مشخص دریافت کنید

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۳ کد : ۲۰۰۴۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۲۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بخش خصوصی اقدام به ارائه خدمات درمانی در منزل می نماید که می تواند در روند بهبودی بیماران موثر باشد.
خدمات درمانی را  در منزل با تعرفه های مشخص دریافت کنید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: شاید باشند عده ای که در منزلشان از مریضی پرستاری می کنند و لازم دارند مرتب توسط پزشک یا نیروهای وابسته مورد مراقبت قرار بگیرند و بنا به شرایط خاصشان امکان مراجعه به مراکز درمانی نیز وجود ندارد، این مورد با شیوع بیماری همه گیر کرونا شدت بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به آسیب پذیری عده ی زیادی از جمله بیماری های خاص و سالمندان به بیماری کرونا، عموما باید برای تردد کمتر در محیط های مشکوک و آلوده از  طرح خدمات در منزل استفاده کنند.

وی تاکید کرد: تعدادی از مراکز درمانی معتبر با کسب مجوز از  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، برای بیمارانی که در منزل نیاز به مراقبت هایی از جمله خدمات پرستاری و پزشکی، فیزیوتراپی، چکاپ های قبل و بعد از جراحی های خاص، خدمات آزمایشگاهی از جمله نمونه گیری خون، کار و گفتار درمانی و بسیاری موارد دیگر دارند، نیروی عمومی یا متخصص اعزام می کنند.

دکتر جمالیان در ادامه ضمن اشاره به اینکه دلیل این امر نیز پیشبرد قسمتی از روند بهبودی در منزل، کاهش مراجعات غیرضروری، کاهش سختی دوران نقاهت، کاهش ابتلا به بیماری های دیگر از جمله کرونا و برخی دلایل دیگر است، خاطرنشان کرد: ممکن است فعالیت برخی گروه های انجام خدمات درمانی منوط به ساعت یا روزهای مشخصی باشد و یا به صورت شبانه روز و در تمامی ایام فعال باشند؛ برای پیگیری این مورد باید با مراکز مورد نظرتان ارتباط تلفنی یا آنلاین برقرار کنید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: البته از مردم می خواهیم این خدمات را گران پرداخت نکنند چراکه تمامی خدمات دارای تعرفه های مشخص است.

وی گفت: برخی از تعرفه های خدماتی عبارتند از، باز کردن، برداشتن و یا دو نیم کردن گچ/خون گیری وریدی/19 هزار تومان، سرم تراپی در منزل 37900/ تزریق داروی عضلانی 17200 و وریدی 28500/ کشیدن بخیه تا 10 گره 56900/ حمام بیمار در منزل 75700/ فتوتراپی 66400/ گرفتن فشار خون و کنترل علایم حیاتی 19000/ مراقبت حرفه ای پرستاری به ازای هر ساعت بسته به نوع بیمار از 37000 هزار تومان به بالا و مراقبت اولیه پرستاری توسط کمک پرستار به ازای هر ساعت 15100 تومان است.

وی در پایان گفت: هزینه ایاب و ذهاب متناسب با نرخ کرایه آژانس مصوب در هر شهر که مورد تایید کمیته استانی تعیین سقف تعرفه های هر استان است و یا بر اساس فاکتورهای ارایه شده قابل محاسبه می باشد، همچنین مواد مصرفی به جز در مواردی که در شرح کد اشاره شده است به صورت جداگانه قابل محاسبه و اخذ می باشد.


( ۸ )

نظر شما :