واکسیناسیون بیش از نیمی از جمعیت شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در برابر کووید ۱۹

۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۹ کد : ۲۰۲۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۰۶
سخنگو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تا تاریخ ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰، حدود ۵۵/۸۱ درصد از جمعیت شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک دُز اول واکسن خود را دریافت کرده اند.
واکسیناسیون بیش از نیمی از جمعیت شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در برابر کووید ۱۹

به گزارش وب دا مرکزی، یاسر قربانی ضمن اشاره به وجود ۷۲۳ هزار و ۷۰۲ نفر جمعیت هدف بالای ۱۸ سال، بیان کرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تا روز جمعه مورخ ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۰، شمار واکسینه شدگان در استان مرکزی به جز شهرستان های ساوه و خمین از مرز ۴۰۰ هزار نفر گذشت و به این ترتیب بیش از نیمی از کل جمعیت این مجموعه ایمن و نوبت اول واکسن خود را دریافت کردند.

وی افزود: بر اساس آمار گرفته شده تا تاریخ مذکور، ۲۸/۸۹ درصد از کل جمعیت این مجموعه به طور کامل (با تزریق دو دُز) واکسینه شده اند.

وی تاکید کرد: از بین ۴۲۷ هزار و۴۴۷ نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در شهرستان اراک، ۲۴۱ هزار و ۱۶۵ نفر دز اول و ۱۲۳ هزار و ۵۶۷ نفر هر دو دوز واکسن خود را دریافت کرده اند و به عبارت دیگر ۵۶/۴۲ درصد نوبت اول و ۲۸/۹۱ درصد هر دو دُز را دریافت و تزریق کرده اند.

قربانی خاطرنشان کرد: در طی هفته گذشته حدود ۱۰۱ هزار و ۴۶۰ دُز واکسن در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک تزریق شده که از این تعداد ۲۰ هزار ۴۱۰ دُز تنها در یک روز (۲۳ شهریورماه) به ثبت رسیده است.

وی علت اصلی این موفقیت را تعامل و همراهی تمامی ارگان ها از جمله نماینده ولی فقیه استان مرکزی آیت الله دری نجف آبادی، استانداری، فرمانداری، شهرداری، آموزش و پرورش، سپاه و بسیج و .... با دانشگاه علوم پزشکی اراک دانست و از مردم خواست تا با مراجعه به وقت و به موقع به مراکز مربوطه در جهت ایمنی سازی خود کوشا و با دعوت دوستان آشنایان به پویش "من واکسن میزنم" گامی در راستای افزایش و ارتقا سطح ایمنی استان بردارند.

وی در پایان آمار واکسیناسیون نوبت اول و دوم هر یک از شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک را به شرح زیر بیان کرد:

شهرستان آشتیان= ۸ هزار و ۵۶۲ نفر دُز اول و ۴ هزار ۸۷۷ نفر هر دو دُز

شهرستان تفرش= ۱۲ هزار و ۲۰۷ نفر دُز اول و ۷ هزار و ۴۶۷ نفر هر دو دُز

شهرستان خنداب=  ۱۹ هزار و ۵۸۵ نفر دُز اول و ۹ هزار و ۷۳۶ نفر هر دو دُز

شهرستان دلیجان= ۲۱ هزار و ۴۴۶ نفر دُز اول و ۱۰ هزار و ۴۲۶ نفر هر د دُز

شهرستان شازند= ۵۴ هزار و ۶۸۳ نفر دُز اول و  ۲۷ هزار و ۲۳۲ نفر هر دو دُز

شهرستان فراهان= ۱۲ هزار و ۷۴۴ نفر دُز اول و ۶ هزار و ۹۱۴ نفر هر دو دُز

شهرستان کمیجان= ۱۲ هزار و ۳۶۵ نفر دُز اول و ۶ هزار و ۶۳۳ نفر هر دو دُز

شهرستان محلات= ۲۱ هزار و ۱۵۶ نفر دُز اول و ۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر هر دو دُز را دریافت نموده اند.


( ۴ )

نظر شما :