گردهمایی خیرین اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰ کد : ۲۰۳۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۷
آیین بزرگداشت روز اورژانس و فوریت های پزشکی با حضور  خیرین و جمعی از مسئولین برگزار و از زحمات تکنسین های اورژانس و خیرین این حوزه قدردانی شد.
گردهمایی خیرین اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تاکید بر اینکه کارکنان اورژانس در خط مقدم  جبهه سلامت و یا جلوتر از خط مقدم قرار دارند، گفت: این عزیزان در جای جای نقاط استان، در جاده ها، شهرها و روستاها مستقر هستند و بصورت شبانه روز و در گرما و سرما حضور موثر دارند و این حضور سریع و بموقع امداد رسانی برای نجات جان بیماران و حادثه دیدگان را تسهیل می نماید.

دکتر علی اکبر کریمی ضمن اشاره به اینکه کارکنان اورژانس برای انجام وظایف خود با داشتن قابلیت های زیادی از قبیل مهارت‌های درمانی، روان شناسی، رانندگی در امداد رسانی به مصدومین و خانواده آنها تلاش کرده و در دقایق اولیه حوادث یاری رسان ایشان هستند، افزود: تجهیز استان به امکانات اورژانس‌های جمعی و اتوبوس های اورژانس برای امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه بسیار مفید بوده که تمامی این موارد مخصوصا تاسیس و تجهیز ایستگاه‌های اورژانس با همکاری و مشارکت خیرین ممکن گردیده و کمک بسیار موثری برای نجات آسیب دیدگان در حوادث مختلف است.

وی تاکید کرد: با تلاش هایی که در استان طی یک سال  گذشته صورت گرفته اورژانس هوایی هم در استان مرکزی راه اندازی شده که اثرات این خدمات شامل حال همه هم استانی ها به خصوص در مناطقی که دسترسی کمتری به مراکز بهداشتی و درمانی دارند شده است.

دکتر کریمی در پایان ضمن تشکر از خیرین در ساخت پایگاه‌های متعدد اورژانس خاطرنشان کرد: امروز شاهد ثمرات و اثرات و نتایج نیات و اقدامات خیر این عزیزان  و همه عزیزانی که در مجمع خیرین سلامت استان فعالند هستیم و بسیار خوشحالیم از اینکه مشارکت عمومی شهروندان در حوزه سلامت استان  بسیار پرنگ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از زحمات همکاران اورژانس پیش بیمارستانی به خصوص بعد از شیوع بیماری کرونا گفت: شاهد افزایش چشمگیر تعداد تماس‌های مردمی با اورژانس و افزایش ماموریت های این همکاران بوده و هستیم و دست تک تک این عزیزان را به گرمی می فشاریم.

دکتر سید محمد جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ با تمام قوا به مردم خدمات رسانی کرده و خواهد کرد.

وی افزود: گذر از خیزهای پی در پی کرونا جز با تلاش و مجاهدت مدافعان سلامت ممکن نمی‌شد که در آن میان اورژانس ۱۱۵ نقش مهمی در فرآیند درمان مبتلایان به کووید ۱۹ و انتقال بیماران بدحال به مراکز درمانی، به‌ ویژه در موج پنجم اوج‌گیری این ویروس ایفا کرده است.

وی تاکید کرد: همزمان به رسیدگی به بیماران کرونایی، بقیه ماموریت های اورژانس مربوط به سوانح رانندگی، ماموریت های غیرتصادفی مانند سکته قلبی و مغزی بوده است که نشان می دهد چه در روزهای کرونایی و چه غیر کرونایی(قبل از شیوع و انشالله بعد از ریشه کنی) همکاران اورژانس بیکار نمی نشینند و دائما در حال تلاش برای حفظ سلامتی همنوعان خود هستند.

گفتنی است در پایان این جلسه شرکت املاح معدنی که یکی از صنایع کلانشهر اراک است از خیرین این حوزه با اهداء لوح، قدردانی کرد.


( ۱ )

نظر شما :