انتخاب عضو هیات علمی و فوق تخصص نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان عضو هیات مدیره انجمن نفرولوژی ایران

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۳ کد : ۲۰۳۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۲۴
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دکتر فرشید حق وردی به عنوان یکی از اعضای اصلی انجمن علمی نفرولوژی ایران انتخاب و برگزیده شد.
انتخاب عضو هیات علمی و فوق تخصص نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان عضو هیات مدیره انجمن نفرولوژی ایران

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی بیان کرد: هیات مدیره انجمن علمی نفرولوژی کشور یکی از معتبرترین و در نوع خود مهمترین هیات مدیره های علمی در سطح کشور است.

وی افزود: در انتخابات این انجمن رقابت سختی بین پزشکان و کاندیداها شکل می گیرد که خوشبختانه دکتر فرشید حق وردی از دانشگاه علوم پزشکی اراک توانست در این انتخابات با کسب رای نسبتا خوب، عضو اصلی این هیات مدیره شود.

وی تاکید کرد: انتخابات هیات مدیره و بازرسی انجمن علمی نفرولوژی ایران به صورت الکترونیک برگزار و نتایج آن مشخص شد که در این بین نام دکتر حق وردی نیز در میان برگزیدگان با کسب 75 رای و بیش از 38 درصد آرا از بین شرکت کنندگان به چشم می خورد.

دکتر آشتیانی در ادامه ضمن تبریک این موفقیت به دکتر حق وردی و دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: تعداد اعضای این انجمن 275 و آرای اخذ شده 193 بود و درصد آرای اخذ شده نیز 70 درصد اعلام شده است.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: تخصص نفرولوژی، زیرمجموعه ‌ای از طب داخلی است و تمرکز اصلی آن تشخیص و مدیریت بیماری ‌هایی است که بر عملکرد کلیه تاثیر می‌گذارند؛ بیماری‌های زیادی از این قبیل وجود دارند و تعدادی از این بیماری‌ها در ارتباط با فشار خون بالا ایجاد می‌شوند.

گفتنی است نظارت بر فشار خون، نظارت بر تعادل مایعات و الکترولیت‌ها در بدن، درمان با دیالیز و تخصص داشتن تجویز دارو برای بیماری های کلیوی، از مهمترین خدماتی است که یک نفرولوژیست می تواند ارائه بدهد.


( ۱۰ )

نظر شما :