هوای اراک باز هم برای تمام گروه ها ناسالم شد

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۶ کد : ۲۰۴۰۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هوای  مرکز استان ناسالم برای همه گروه ها و شهرستان های ساوه و شازند ناسالم برای گروه های حساس اعلام شد.
هوای اراک باز هم برای تمام گروه ها ناسالم شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه  ۱۴۰۰/۶/۳۱ برابر با عدد ۱۴۲ و کیفیت هوا ناسالم برای گروه های حساس شده است.

وی افزود: این عدد در اراک ۱۵۵( ناسالم برای تمام گروهها)، شازند ۱۴۸(ناسالم برای گروه های حساس) و شهرستان ساوه ۱۱۰ یعنی ناسالم برای گروه های حساس اعلام شده که مجددا وضعیت سلامتی مردم را به چالش کشانده است.

وی تاکید کرد: طبق این اطلاعیه آلاینده ها، ذرات کمتر از دو و نیم میکرون و منشا آن گردو غبار منطقه ای است که مجددا باید نکاتی را برای حفظ سلامتی در این روزها به همشهریان عزیز این شهرستان ها گوش زد کنیم.

دکتر جمالیان ضمن اشاره به اینکه هوای آلوده بخودی خود حاوی ترکیباتی اکسید کننده و سمی است و از طرفی بدن همواره به ذراتی که در هوای آلوده وجود دارد واکنش التهابی نشان می‌دهد، اما ترکیبات آنتی‌اکسیدانی از این فعالیت ها ممانعت به عمل می‌آورند، یادآور شد: مهمترین آنتی اکسیدانها ویتامین‌های C , E- بتاکاروتن - سیلنیوم و روی می باشند. این مواد مغذی به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی که دارند به‌طور موثری از بروز التهابات جلوگیری کرده و موجب غیرفعال شدن رادیکال‌های آزاد موجود در هوای آلوده می‌شوند.


( ۱ )

نظر شما :