بررسی، تجزیه و تحلیل داده های استانی توسط تیم واکنش سریع کرونا

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۸ کد : ۲۰۴۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۴
رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و تیم واکنش سریع کووید ۱۹ وزارت بهداشت، گفت: این تیم شرایط هر استان را جداگانه سنجیده و نحوه مدیریت را پیشنهاد می دهد.
بررسی، تجزیه و تحلیل داده های استانی توسط تیم واکنش سریع کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حمید سوری در سفر خود به اراک، بیان کرد: این بیماری همچنان ادامه دارد و باید نسبت به شرایط و ویژگی های هر استان و شهری به مقابله با آن پرداخت.

مشاور وزیر بهداشت افزود: تیم واکشن سریع اپیدمیولوژی با ورود به استان ها، به دنبال کاهش مشکلات ناشی از این بیماری است.

وی اظهار داشت: علیرغم تلاش های بسیار زیادی که در جهت مقابله با این بیماری صورت گرفته، اما همچنان درگیر مشکلات ناشی از شیوع این بیماری هستیم.

وی تاکید کرد: با سرعت گرفتن واکسیناسیون و پوشش خوب آن در جامعه و استان ها، امیدواریم روند رو به جلوی این بیماری در کشور گرفته شود، اما نباید فراموش کرد که واکسیناسیون به تنهایی کافی نیست و باید مسائل دیگر از جمله رعایت پروتکل های بهداشتی را همچنان جدی گرفت.

دکتر سوری در ادامه خاطرنشان کرد: تجربیات موفقی که در استان هایی چون سیستان و بلوچستان، و دانشگاه هایی نظیر خراسان رضوی، کاشان، آذربایجان غربی داشته ایم نشان می هد اگر یک رویکرد علمی تری به این موضوع داشته باشیم و با توجه به شرایط هر استان، این بیماری را مدیریت کنیم بسیار موفق تر خواهیم بود ضمن اینکه مشارکت بین بخشی در کنترل این موضوع بسیار مهم و موثر است.

وی، همچنین به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و یادآور شد: این طرح با رویکرد متناسب با شرایط زمانی اخیر و آخرین وضعیت این اپیدمی تجدید نظر شده و به زودی ابلاغ خواهد شد.

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و تیم واکنش سریع کووید 19 وزارت بهداشت، گفت: استان مرکزی به دلیل صنعتی بودن و دارا بودن ویژگی های خاص و تنوع جمعیتی به دلیل مهاجرت های زیاد در ادوار گذشته، شرایط خاصی نسبت به سایر استان ها دارد و همین امر مدیریت این بیماری را نسبت به استان هایی که بافت جمعیتی همگن تری دارند پیچیده تر کرده است.


( ۱ )

نظر شما :