بیش از ۵۹ درصد جمعیت هدف استان مرکزی دُز اول واکسن خود را دریافت کرده اند

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۰ کد : ۲۰۴۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در نشست با دکتر سوری رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و تیم واکنش سریع کووید۱۹ وزارت بهداشت، گفت: ۶۳۰ هزار و ۶۶۰ نفر(بیش از ۵۹ درصد) در استان دُز اول و ۳۰۲ هزار و ۳۳۰ نفر هم هر دو دُز واکسن خود را تزریق کرده اند.
بیش از ۵۹ درصد جمعیت هدف استان مرکزی دُز اول واکسن خود را دریافت کرده اند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: استان مرکزی پیک پنجم را با تلاش و برنامه ریزی هایی که از قبل تدوین شده بود، پشت سر گذاشت و در بسیاری از فاکتورها از میانگین کشوری عملکرد بهتری داشت.

وی افزود: سرعت خوب واکسیناسیون، تامین به موقع دارو، تجربه کادر درمان، افزایش تعداد تخت، تامین زیرساخت ها و تجهیزات مورد نیاز و غیره از مهمترین دلایلی بود که توانستیم موج پنجم را با تعداد خسارات کمتری نسبت به سایر استان ها بگذرانیم.

وی تاکید کرد: به طور میانگین روزانه بین 10 تا 20 هزار نفر را واکسینه می کردیم که متاسفانه از دیروز میزان مراجعین به مراکز تجمیعی بسیار کاهش یافته است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: 110 هزار و 728 تست سریع گرفته شده که از این تعداد 21 هزار و 364 مورد (20 درصد موارد) مثبت اعلام شده که میانگین استانی حدود 20 درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین افزود: همچنین از 75 هزار و 204 مورد مورد مثبت شناسایی شده 1933 مورد فوتی در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک(به غیر دانشکده های ساوه و خمین) به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: پیک پنجم از اواخر خردادماه سال جاری شروع و در تیرماه به اوج خود رسید و از هفته سوم شهریور وارد شیب نزولی در استان شدیم.

دکتر جمالیان گفت: افراد 30 تا 39 سال بیشترین ابتلا را داشته اند، همچنین بیشترین فوت به طور میانگین  به خصوص در موج پنجم بین 50 تا 59 سال را داشته اند.

متولی سلامت استان مرکزی در پایان افزود: 49 درصد خانم ها و 51 درصد آقایان مبتلا و در فوت 55 درصد آقایان و 45 درصد هم خانم ها فوت شده اند، که 13 درصد موارد مثبت شناخته شده و 54 درصد فوتی ها بیماری زمینه ای از جمله فشار خون، دیابت و بیماران قلبی و عروقی، بیماران ریوی و بیماران مزمن عصبی، بیماران کلیوی و سرطان داشتند.


( ۱ )

نظر شما :