۸۱ روز تنفس هوای آلوده در طی سالجاری!

۰۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۴ کد : ۲۰۴۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: شهرستان اراک از ابتدای سالجاری‌ تاکنون به دلیل افزایش غلظت ذرات کمتر از دو و نیم میکرون، ۸۱ روز هوای آلوده داشته است.
۸۱ روز تنفس هوای آلوده در طی سالجاری!

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح روز جمعه مورخ ۲ مهرماه، برابر با عدد ۱۱۳ و کیفیت هوا ناسالم برای گروه های حساس  بوده است.
وی افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت  ۱۰ صبح روز جمعه در شهرستان اراک ۱۳۳، در شازند ۱۰۳ و ناسالم برای گروه های حساس بود.
وی تاکید کرد: ذرات معلق سمی ناشی از آلودگی هوا می توانند از طریق بینی وارد ریه‌ها و سیستم تنفسی شده و آسیب‌های متعددی را به سلامت دستگاه تنفسی وارد کنند از این رو زدن ماسک به روش صحیح در این شرایط و تقویت سیستم ایمنی از طریق خوردن مواد غذایی مفید و... از جمله راه‌حل‌های محافظت در برابر آلودگی هوا و ویروس منحوس کرونا است.
متولی سلامت استان مرکزی در پایان توصیه کرد: افراد مبتلا به بیماری آسم، بیماری قلبی، تنفسی، کودکان، سالمندان، افراد مبتلا به دیابت و زنان باردار از گروه های حساس به آلودگی هوا هستند و قرار گرفتن در معرض هوای آلوده می تواند اثرات و عوارض بدی را برای این گروه ها در پی داشته باشد، لذا خواهشمندیم که این افراد حتی الامکان در این شرایط از منزل خارج نشوند.


( ۲ )

نظر شما :