عدم ممنوعیت تزریق واکسن کرونا برای بیماران قلبی عروقی

۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۰۶:۵۸ کد : ۲۰۶۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۸
یک متخصص قلب و عروق، تاثیر تزریق واکسن کرونا را برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی مثبت و مهم دانست و گفت: داروهای مصرفی با نظر پزشک معالج، هیچگونه تداخلی با واکسن کووید ۱۹ ندارند.
عدم ممنوعیت تزریق واکسن کرونا برای بیماران قلبی عروقی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر فراهانی بیان کرد: افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی می‌توانند مصرف روتین داروهای خود را همچنان ادامه دهند و در مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین ممکن است فرد مقداری کبودی در محل تزریق واکسن داشته باشد که عارضه چندان مهمی نیست و توصیه‌ای برای قطع این داروها نداریم، اما تنظیم تمامی آن ها و دُز مصرفی باید مطابق نظر پزشک معالج صورت بگیرد.

وی افزود: در مصرف داروی وارفارین در این گروه از افراد بهتر است که قبل از تزریق واکسن سطح خونی دارو چک شود که در محدوده درمانی خود قرار گرفته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: عدم مراجعه به موقع، سلامت بیماران قلبی را تهدید می‌کند و نباید دوران درمان خود را به خاطر ترس از کرونا به تعویق بیاندازند، لذا توصیه می شود که این گروه هدف، در زمان خلوت و مطابق زمان تعیین شده به پزشک خود مراجعه نمایند.

دکتر فراهانی در ادامه مصرف نمک کم و رژیم غذایی سالم، داشتن فعالیت فیزیکی، مراقبت های پزشکی مطابق پیش از کرونا و نگه داشتن وزن در محدوده متناسب را ۴ اصل مهم زندگی این گروه از بیماران برشمرد.


( ۴ )

نظر شما :