رفع آلودگی هوا اراک، اولویت دانشگاه نسل سوم

۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۰۷:۳۰ کد : ۲۰۶۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۷۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانشگاه پویا و نسل سوم، دانشگاهی است که مشکلات منطقه خود را حل کند.
رفع آلودگی هوا اراک، اولویت دانشگاه نسل سوم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: مسئله آلودگی هوای اراک یکی از معضلات و چالش های بزرگ سلامت مردم مرکز استان است و به همین دلیل به فکر رفع آن بوده و هستیم.

وی افزود: با توجه به پویا و فعال بودن دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک و ورود به چالش سخت رفع آلودگی هوا، جلسه ای با حضور اعضای هیات علمی برگزار شد تا بتوانیم ضمن مشورت در خصوص رسیدن به راه های گوناگون، راهی نیز برای تعامل بیشتر بین این دانشکده با معاونت بهداشت و البته صنایع پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: اعضای هیات علمی نظرات بسیار خوبی ارائه کردند که این نظرات را ضمن طرح در جلسات کاهش آلودگی هوا، تلاش می کنیم به عرصه ظهور نیز نزدیک تر نماییم و به اجراییات در عمل نزدیک تر کنیم.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مرجعیت آلودگی هوا در منطقه ششم، بر عهده دانشگاه علوم پزشکی اراک است، امیدواریم این موضوع را به صورت علمی تر به پیش ببریم.

متولی سلامت استان مرکزی در پایان با تاکید بر اینکه این ماموریت تنها بر عهده دانشکده بهداشت نیست، گفت: دانشکده هایی چون پزشکی، دندانپزشکی و تمام دانشکده هایی که  زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک هستند باید به میدان آمده و با کمک یکدیگر راهی را برای رفع این معضل پیدا نماییم.

وی در پایان از جدیت در رفع این مشکل و برگزاری جلسات منظم(حداقل یک بار در ماه) خبر داد.


( ۱ )

نظر شما :