احتمال وقوع پیک ششم کرونا در آبان ماه

۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۸ کد : ۲۰۶۹۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۶۰۴
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک گفت: در صورت عادی گرفتن کرونا، پیش بینی می کنیم مجددا در آبان ماه درگیر موج ششم شویم.
احتمال وقوع پیک ششم کرونا در آبان ماه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی خانی دخت بیان کرد: در حالی که روند مبتلایان و مراجعین در یک هفته اخیر نزولی شده است، اما بی‌توجهی و عادی انگاری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم همراهی و همکاری مردم در امر واکسیناسیون احتمالا زمینه آغاز پیک ششم را اوایل آبان‌ماه تقویت خواهد کرد.

وی افزود: در صورت مراجعه به موقع مردم به مراکز تجمیعی و دریافت واکسن، حتی با ویروس جدید جهش یافته و در صورت ابتلا، میزان مرگ و میر و شدت بیماری در پیک ششم کاهش قابل توجهی خواهد داشت چرا که در بحث واکسیناسیون هدف اول کاهش مرگ و میر و هدف بعدی کاهش ابتلا است.

وی تاکید کرد: پوشش دهی مطلوب واکسیناسیون گروه سنی بالای ۷۰ سال و تامین دارو کافی، دو عامل اصلی کاهش مرگ و میر بالای ۷۰ سال در پیک پنجم کرونا بود.

دکتر خانی دخت در ادامه گفت: شواهد حاکی از آن است که پیک پنجم کرونایی به‌ آرامی در حال فروکش کردن می باشد و در روزهای آتی با پایان این پیک مواجه خواهیم شد، اما این امر به معنای پایان ماجرا نیست و همچنان نیز بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک به بیماران کرونایی اختصاص دارد، اما در راستای کاهش بار مراجعین به مراکز درمانی، سانتر اصلی کرونا ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی را دارد و دیگر نیازی به اعزام بیماران به سایر مراکز درمانی نیست اما این شرایط شکننده است و کوچک ترین غفلت موجب افزایش بیماری خواهد شد.

رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک همچنین خاطرنشان کرد: خوشبختانه هیچگونه مشکلی در تامین واکسن در استان مرکزی وجود ندارد و در حال حاضر در تمام مراکز واکسیناسیون تجمیعی و جامع سلامت استان واکسن های کرونا با برندهای متفاوت موجود است و افرادی که برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند، خود نوع واکسن را انتخاب خواهند کرد، اما تفاوت خاصی در نوع برندها وجود ندارد.

وی در پایان افزود: واکسن ها معمولا ایمن هستند و عارضه جدی برای فرد به وجود نمی آورند، لذا واکسن کرونا هم از این قاعده مستثنی نیست و عوارض جدی ایجاد نمی کند از این رو والدین نگرانی در تزریق واکسن کرونا به فرزندانشان نداشته باشند و به صورت کلی هر واکسنی که از سوی سازمان غذا و داروی کشور تایید شود و تاییدیه وزارت بهداشت داشته باشد، مطمئن است و  می تواند در نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال استفاده شود.


( ۲۷ )

نظر شما :