همکاری و همراهی سپاه و بسیج، قوت قلبی برای مدافعان سلامت می باشد

۱۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۷ کد : ۲۰۷۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حضور سپاه و بسیج در میدان مبارزه با کرونا، روحیه مدافعان سلامت را دوچندان کرده است.
همکاری و همراهی سپاه و بسیج، قوت قلبی برای مدافعان سلامت می باشد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در دیدار با فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، بیان کرد: سپاه روح الله استان با همراهی بسیج، در زمان شیوع این بیماری اقدامات ارزنده ای را به مردم ارائه داده و کمک زیادی به دانشگاه علوم پزشکی کرده است.

وی تاکید کرد: راه اندازی مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی برای مقابله با این بیماری نیز توسط سپاه کمک زیادی به سرعت گرفتن تزریق واکسن به جامعه هدف کرده و می کند به طوریکه این مرکز تجمیعی تا ساعت 22  فعالیت خود را ادامه می دهد و توانسته تاکنون بسیاری از افراد و مراجعین را واکسینه کند.

دکتر جمالیان در ادامه ضمن قدردانی مجدد از سپاه و بسیج و سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله، خاطرنشان کرد: انجام بی نقص طرح شهید سلیمانی نیز در کاهش موارد ابتلا، فوت و کنترل این ویروس کمک شایانی به حوزه سلامت و البته به مردم نموده است.

وی افزود: راه اندازی نقاهتگاه و تخصیص تخت های درمان بیماران کرونایی در بیمارستان قدس در زمانیکه اکثر تخت های بیمارستانی و تقاهتگاه های دولتی در حال تکمیل شدن بود، کمک زیادی به مدیریت تخت ها و البته کنترل این بیماری در استان کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین گفت: سپاه، بسیج و نیروهای داوطلب از همان روزهای نخست، در کنار مدافعان سلامت بودند و با گندزدایی از معابر گرفته تا دیگر فعالیت های داخل مراکز درمانی به کمک همنوعان خود شتافتند.

متولی سلامت استان مرکزی افزود: طرح شهید سلیمانی ابزار کاهشی دقیق و مناسبی برای جلوگیری از گسترش بی مهابای این ویروس بود که به زیبایی با همکاری سپاه، بسیج و البته دیگر نهادها و ارگان ها اجرا و باعث همدلی و وحدتی مثال زدنی شد.

وی همچنین از سردار کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان هم قدردانی کرد و گفت: ایشان همواره و در همه ساعات شبانه روز آماده کمک به بدنه سلامت و همنوعان بودند و این نشان از اخلاص سردار کریمی و از جنس مردم و مردمی بودن ایشان و داشتن دغدغه سلامت مردم به عنوان یکی از اولویت های اصلی ایشان دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم گفت: سپاه روح الله استان تا ریشه کنی کامل این بیماری در کنار دانشگاه علوم پزشکی  می باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه این ویروس طبق مشاهدات و گفته کارشناسان حوزه پزشکی دائما در حال چرخش و جهش و قدرتمند شدن است، به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی اراک به تنهایی قادر به مبارزه و شکست این بیماری مهلک با توجه به زیرساخت ها و امکانات محدودی که دارد نیست و باید همه مسئولین و مردم به کمک یکدیگر بشتابند و دست در دست هم  داده و هر چه زودتر از شر این بیماری خلاص شویم.

سردار کریمی با تاکید بر اینکه این بیماری اتفاقی نبوده و مسلما برای حمله و تخریب برخی از کشور من جمله ایران، طراحی و ساخته شده است، گفت: در طی این مدت و همه گیری و ورود آن به ایران و استان، با روحیه ایثار و جهادگونه ای که مدافعان سلامت داشتند و صحنه های از خود گذشتگی و جان نثاری را که در مراکز درمانی از خود به جای گذاشتند، یادآور جنگ تحمیلی و صحنه هایی از ایستادگی و ایثار رزمندگان و شهدای 8 سال دفاع مقدس است.

وی در پایان گفت: شیوع این بیماری به ما نشان داد که با وجود بسیاری از مشکلات در کشور و وضع تحریم های ظالمانه که بر علیه ملت شریف ایران اسلامی توسط دشمنان رخ داده، می توان با همدلی و وحدت و تقویت روحیه خودباوری بر تمام مشکلات من جمله کرونای بی رحم غلبه کرد و بزرگترین تهدیدات را به فرصتی برای شکوفای و رشد و نمو تبدیل نمود.


نظر شما :