نزدن واکسن احتمال فوت ناشی از کرونا را ۱۲ برابر افزایش می دهد

۱۱ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۵ کد : ۲۰۷۱۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۷
متولی سلامت استان مرکزی گفت: کسانیکه تاکنون واکسن نزده اند در اسرع وقت واکسن خود را دریافت کنند چراکه احتمال مرگ بر اثر کرونا در صورت عدم تزریق واکسن ۱۲ برابر بیشتر از افرادی است که واکسن زده اند.
نزدن واکسن احتمال فوت ناشی از کرونا را ۱۲ برابر افزایش می دهد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بیان کرد: متاسفانه عده ای در انتظار واردات واکسن فایزر بودند که با توجه به اعلام وزیر و وزارت بهداشت، با منتفی شدن واردات این واکسن از مردم می خواهیم هر چه سریعتر به یکی از مراجع تجمیعی رفته و واکسن خود را دریافت کنند.

وی افزود: در صورت تعلل در این امر و نزدن واکسن ۱۲ برابر شانس مرگ و میر بیشتری نسبت به افرادیکه واکسینه شده اند دارند و همچنین ممکن است استان را مجددا دچار بحرانی دیگر و شاید موج ششم نمایند.

وی تاکید کرد: طبق مطالعه صورت گرفته در خصوص ۵۴۰ هزار نفر از جمعیت کشور، افرادی که واکسینه نشده اند ۱۸ برابر شانس ابتلا، ۱۱ و نیم برابر شانس بستری و ۱۲ برابر شانس مرگ و میر بیشتری دارند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مردم و حدود ۹۲۲ نفر از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکنون واکسینه نشده اند که ۲۹۴ نفر از این تعداد در زیر مجموعه تامین اجتماعی و مابقی مربوط به بیمارستان های خصوصی و دولتی می باشند و بر اساس اخبار انتشار یافته برخی از این افراد منتظر واکسن فایزر هستند، اما  اطلاعات دریافت شده حاکی از آن است که واردات این واکسن منتفی و منتظر ماندن مردم و پرسنل برای واردات واکسن فایزر بیهوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به اینکه در سراسر دنیا از جمله استان مرکزی عده ای با تمام توان علیه واکسیناسیون تبلیغ می کنند و با راه اندازی کمپین های ضد واکسن باعث تشویش اذهان عمومی شده اند می بایست از ابزارهای علمی در راستای خنثی کردن این تبلیغات  استفاده شود از این رو نامه ای برای کلیه مدیران استانی ارسال، لینکی به منظور تبلیغات واکسیناسیون مشخص و سایتی نیز معرفی شده و تقاضا داریم که سازمان ها در درب ورودی بنری در این خصوص نصب کنند تا مردم در هنگام ورود و خروج از اهمیت واکسیناسیون و تاثیر آن مطلع شوند.

وی افزود: به منظور رفاه حال همشهریان و رسیدن هر چه سریعتر استان به ایمنی مطلوب، مرکز واکسیناسیون خودرویی و واکسیناسیون در منزل راه اندازی شده است که افرادی که توان حرکت ندارند از زدن واکسن محروم نشوند.

گفتنی است که استان مرکزی دومین استان در زمینه واکسیناسیون در سطح کشور می باشد و از ۸۰۴ هزار و ۴۱۱ نفرجمعیت بالای ۱۲ سال در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک، ۵۶۲ هزار و ۸۹۲ نفر دُز اول و ۲۴۹ هزار و ۸۱۶ نفر هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده اند و به عبارت دیگر ۷۰ درصد با دریافت دُز اول و ۳۱ درصد با دریافت هر دو دُز علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند.


( ۳ )

نظر شما :