جامعه ای پویا در گرو کودکان و فرزندانی پویا و شکوفا است

۱۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۴ کد : ۲۰۸۸۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی از اهمیت و توجه به کودکان گفت و از والدین خواست تا بیشتر فرزندان خود را درک کنند.
جامعه ای پویا در گرو کودکان و فرزندانی پویا و شکوفا است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در این پیام آورده است:

متأسفانه والدین نا آگاه که بیشتر اوقات خود را صرف رسیدن و پرداختن به کارهای شخصی و آمال و آرزوهای دور و دراز خود می کنند، گذاشتن وقت برای صحبت های فرزندانشان را کاری بی ارزش و عبث و گاهی اتلاف وقت می دانند؛ غافل از این که در مقابل فرزندان خود حقی و وظیفه ای شرعی و اجتماعی دارند و والدین با کوتاهی در این زمینه، زمینه انحراف فرزندان را با دست خود فراهم خواهند کرد.

پدر و مادر نباید در حالی که مشغول انجام کاری هستند با بی توجهی و بی اعتنایی، فرزند خود را طرف صحبت قرار دهند. گرچه پدر و مادر در بسیاری از اوقات به نوعی گرفتار و درگیر مسائل خود هستند، ولی مهمتر از هر کاری، اختصاص وقتی برای دلجویی از فرزندان است؛ صرف وقت برای فرزندان از حقوق مسلم آنان نسبت به والدین می باشد.

حال آنکه در دورانی که بیماری کرونا همه را به خصوص کودکان که باید کودکی کنند و دائما در حال رشد و نمو و یادگیری و البته شادی و نشاط با چاشنی تفریح باشد را مجبور به خانه نشینی کرده و این متاسفانه در آینده خود را نشان خواهد داد.

والدین باید شرایط را درک کرده و خود را ضمن وفق دادن با شرایط پیش آمده با کودکان نیز انس بیشتری بگیرند و از اتفاقات و چالش های احتمالی آینده، جلوگیری کنند.

مسلما همه ما روزهای سختی را پشت سر می گذاریم اما باید با برنامه ریزی و کمی تلاش، صبر و پشتکار این روزها را نیز پشت سر گذاشته و به فکر ساختن فردایی بهتر باشیم.

مجددا هفته جهانی کودک را به تمام کودکان سرزمینم به خصوص استان مرکزی و دیار آفتاب  و والدین گرامی شان تبریک عرض می کنم.


( ۲ )

نظر شما :