افزایش ۸۰۰ درصدی ارزش مکشوفات عطاری های متخلف

۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۰ کد : ۲۰۹۱۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۱
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ارزش مکشوفات عطاری های متخلف در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۸۰۰ درصد رشد را نشان می دهد.
افزایش ۸۰۰ درصدی ارزش مکشوفات عطاری های متخلف

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان بیان کرد: طی بازرسی های صورت گرفته در ۶ ماهه ابتدایی امسال، در آمار بازرسی و اقلام مکشوفه ۵۰ درصد و ارزش اقلام مکشوفه ۸۰۰ درصد رشد داشته ایم.

وی افزود: بازرسی های ویژه و به صورت مستمر و در راستای تشدید نظارت از مراکز عرضه سطح استان و باشگاه ها در شش ماه نخست سال انجام شه و همچنان هم انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: در این راستا  ۶۰ مورد بازرسی از این مراکز صورت گرفته است که از این تعداد ۳۰ واحد به مراجع قضایی معرفی شده است.

دکتر علیمرادیان در ادامه خاطرنشان کرد: در این بازرسی ها که به صورت سر زده انجام گرفت، اصالت و سلامت کالا و دارا بودن تاییدیه سازمان غذا و دارو تحت عنوان سیب سلامت، عدم عرضه فراورده های گیاهی و دارویی و مخدر، رعایت اصول توزیع و بهداشتی واحد عرضه کننده و عدم دخالت واحد در امر درمان مورد بازرسی و نظارت قرار گرفته و با واحدین متخلف برخوردهای مناسب قانونی صورت گرفت.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین گفت: هدف از این بازرسی ها کاهش عرضه نا به جا و غیر قانونی اقلام ممنوعه و قاچاق و جلوگیری از توزیع نا به جا فراورده های دارویی در راستای کاهش مصرف خودسرانه فراورده های داروی و گیاهی است.عرضه خارج از ضوابط دارو و محصولات قاچاق و مخدر توسط عطاریها از جمله مواردی است که به شدت با آن برخورد خواهد شد چرا که تهدیدی جدی برای سلامت و بهداشت جامعه به حساب می آید.

دکتر علیمرادیان در پایان افزود: عطاری ها تنها مجاز به فروش گیاهان دارویی بوده و حق عرضه و فروش داروهای گیاهی را ندارند و بسیاری از کپسول های گیاهی ، پودرها و معجون دست ساز حاوی محتویات نامشخص و خطرناک بوده که با نام فریبنده گیاهی بدون عارضه بسیاری از مشتریان را درگیر عوارض جبران ناپذیر خود می کند.


نظر شما :