انجام ۲۰۰ مورد بازرسی از داروخانه ها در شش ماه نخست امسال

۱۹ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۵ کد : ۲۰۹۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۵
مدیر اداره دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۰۰ مورد بازرسی از داروخانه های اراک صورت گرفته است.
انجام ۲۰۰ مورد بازرسی از داروخانه ها در شش ماه نخست امسال

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر ژیلا محسنی، پایش کیفیت ارائه خدمات دارویی در داروخانه، نظارت بر قیمت ها و رعایت تعرفه های مصوب، زنجیره توزیع،  بررسی وضعیت حضور مسئولین فنی در داروخانه و پایش ساعات کاری داروخانه را از مهمترین اهداف این بازرسی ها عنوان کرد.

وی افزود: در همین مدت شش ماهه ۸ داروخانه به کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی و ۱۷ داروخانه به کمیسیون ماده ۲۰ امور داروخانه ها معرفی و ۶۳ مورد  هم تذکر کتبی داده شده است و در هر مورد جریمه های گوناگونی از جمله تعلیق پروانه موسس داروخانه ، تعلیق پروانه مسئول فنی، جریمه نقدی و ... صورت گرفته است.

وی همچنین تاکید کرد: نظارت بر فرایند تأمین و توزیع کالا در مراکز درمانی از وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا ودارو است و سازمان حمایت در راستای ساماندهی مناسب بازار و توزیع مناسب این اقلام در این بازرسی ها  شرکت داشته و تشدید بازرسی‌های مشترک این سازمان و دیگر دستگاه‌های نظارتی به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

دکتر محسنی در ادامه ضمن تاکید بر  اینکه داروخانه‌ها مکلف به ارائه اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم با نرخ مصوب هستند، خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز می توانند شکایات،انتقادات و پیشنهادات خود را با شماره تلفن ۰۸۶۳۳۶۷۸۶۲۹ یا سامانه تلفنی ۱۹۰ واحد رسیدگی به شکایات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اطلاع داده و در میان بگذارند.


( ۱ )

نظر شما :