سلامت جامعه در گرو تامین سلامت بانوان در ابعاد مختلف است

۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۰۷:۵۵ کد : ۲۱۰۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۲۷
متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی گفت: یکی از اساسی ترین و ارزشمندترین راهکارهای حفظ و ارتقا سلامت جامعه، توجه به سلامت بانوان است.
سلامت جامعه در گرو تامین سلامت بانوان در ابعاد مختلف است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر نازیلا نجدی ضمن تبریک فرارسیدن هفته سلامت بانوان بیان کرد: در یک دوره ای از تاریخ زن به عنوان یک پتانسیل از مامن خانواده به محیط بیرون و جامعه عرضه شد که این مهم یک اتفاق بسیار خوشایند بود، اما علیرغم این امر، نه تنها از مسئولیت قبل از آن کم نشده بلکه از لحاظ روانی نیز حمایت نمی شود که این مهم به مرور باعث فرسودگی آن می شود و فردی که فکر و روان ناسالم و بدون حمایت عاطفی، جسمی و روانی داشته باشد نسل سالمی را به جامعه تحویل نخواهد داد.

وی ادامه داد: مدیر یک خانواده خانم است و بایستی به این مدیریت کمک شود چرا که سلامت یک زن تنها سلامت شخص خود او نیست و سلامت خانواده را می تواند تضمین کند و نگرش یک خانم در نوع تغذیه فرزندان، آرامش، اعتماد به نفس و تحصیل، نسل به نسل منتقل می شود.

وی افزود: اثبات تبعیض جنسیتی براساس آمار می باشد به طوریکه به طور مثل مشاغل مهم بیشتر به آقایان داده می شود و درآمد در یک سطح قابلیت یکسان، بین خانم ها و آقایان متفاوت است و این امر ریشه در میلیون ها سال تفاوت فرهنگی، بدنی و قابلیت جسمی زن و مرد دارد که شاید به اندازه کلیه این سال ها، زمان نیاز باشد که علیه آن غلبه شود.

وی تاکید کرد: خانم ها باید هرماه و پس از اتمام دوران عادت ماهیانه سینه خود را بر اساس شکل ها و تصاویر موجود در اینترنت مورد ارزیابی قرار دهند و به محض احساس وجود توده به پزشک مراجعه کنند چرا که فرق شناسایی سرطان پستان در مراحل ابتدایی نسبت به مراحل پایانی، بسیار بالا و فرق سال ها زندگی سالم و یا با عواقب دیگر است.

دکتر نجدی خاطرنشان کرد: درمان فیبروم براساس جایگاه آن نسبت به رحم و احشا مجاور آن مثل مثانه و روده و علائم بالینی متفاوت است که نیاز به پیگیری و سونوگرافی و ... دارد.

وی اظهار کرد: به غیر از خانم های باردار و یائسه که ممکن است عفونت ادراری بدون علامت داشته باشند، عفونت ادراری در سایر افراد دارای علائم بالینی است و در دختر بچه ها نیز هر چند بدون علائم نیست، اما ممکن است کودک نتواند مشکل خود را بیان کند.

متخصص زنان و زایمان و فلوشیپ نازایی در پایان توصیه کرد: سلامت اطلاعاتی که دریافت می شود می تواند کلیه جنبه های سلامت را تحت تاثیر قرار دهد و هر خبر انتشار یافته را می بایست از چندین منبع و خبرگزاری معتبر پیگیری و پس از بررسی های لازم باور و به آن عمل کرد.


نظر شما :