نقش محوری و حساس متخصصین بیهوشی در بیمارستان ها

۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۱ کد : ۲۱۰۳۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۹
مدیر گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: متخصصان بیهوشی در اتاق عمل وظایف بسیار حساس و حیاتی ای را برعهده دارند و بحران کرونا در کشور نقش حساس و حیاتی فعالین این رشته را بیش از پیش نشان داده است.
نقش محوری و حساس متخصصین بیهوشی در بیمارستان ها

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهنام محمودیه ضمن عرض تبریک فرارسیدن روز بیهوشی به کلیه همکاران و فعالین این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی اراک و سراسر استان، بیان کرد: حضور متخصصین بیهوشی و همکاری و همیاری آن ها با سایر گروه های داخلی، اورژانس و جراحی نشان از نقش محوری، حساس و دقیق آن ها است و نقش و حضور موثر این گروه در درمان و مدیریت بیماران کووید ۱۹ به عنوان یکی از پرخطرترین رشته ها، بسیار حائز اهمیت بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: بیهوشی یک رشته بیمارستانی است و وجود هیچ مرکز درمانی و بیمارستانی بدون متخصص بیهوشی امکان پذیر نیست، لذا با توجه به شرایط حاکم بخش مراقبت ویژه و icu هر بیمارستانی آلوده ترین بخش آن از لحاظ ویروس کرونا و مرکز اصلی فعالیت همکاران متخصص بیهوشی است‌.

وی تاکید کرد: همکاران، پزشکان و کارشناسان متخصص بیهوشی با انجام فرآیندهایی چون احیای قلبی ریوی، اینتوبه و تنظیم دستگاه ونتیلاتور در تماس نزدیک با بیماران کووید هستند که متاسفانه در این راه بسیاری از این عزیزان و ایثارگران به شهادت رسیدند.

دکتر محمودیه اظهار کرد: در چند وقت اخیر در عرصه بیهوشی شاهد پیشرفت های بسیاری در زمینه کنترل دردهای مزمن و حاد، انجام اعمال بیهوشی بیماران پرخطر با استفاده از وسایل و روش های نوین و نگه داری بیماران در icu بوده ایم و امیدواریم که این گسترش و پیشرفت ادامه دار باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در طی چند سال اخیر با اجرای طرح تحول سلامت شاهد کاهش بسیار زیاد تعرفه های بیهوشی بوده ایم که این امر موجب کاهش ورود و حضور دستیاران به این حوزه شده است که این مهم بیمارستان را با بحران مواجه خواهد کرد، لذا لازم است که پیگیری هایی در این زمینه صورت بگیرد.


( ۱ )

نظر شما :