جراحی بدون درد به مدد فعالین عرصه بیهوشی

۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۱ کد : ۲۱۰۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۸
متخصص بیهوشی و معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اعمال جراحی ذاتا دردناک هستند و برای انجام آنها درد بیمار باید از بین برود که این امر مهم به کمک دانش و علم متخصصین بیهوشی امکان پذیر است.
جراحی بدون درد به مدد فعالین عرصه بیهوشی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا کمالی ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی بیهوشی به کلیه دستیاران و کارشناسان و همچنین پاسداشت کلیه فعالین این عرصه، بیان کرد: رشته بیهوشی یکی از رشته های پایه و اساسی تخصص های پزشکی محسوب می شود که با ارایه خدمات در صدر بیمارستان و ایجاد شرایط پایدار در لحظات بحرانی و پر استرس شرایط را برای ایجاد آرامش و رضایتمندی بیماران و از بین بردن درد در بخش ها، اتاق عمل و icu ها فراهم می کنند.

وی افزود: از مهمترین دغدغه های فعالین این رشته می توان به اداره راه های هوایی در بیماران بخش های مراقبت ویژه، پایدار بودن همودینامیک در بیماران icu و کنترل درد در شرایط قلبی و عروقی اشاره کرد که خیال کلیه متخصصین رشته های دیگر با حضور متخصص بیهوشی در آن شرایط راحت خواهد بود و با فراق بال به انجام وظایف خود می پردازند.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف مهم و خطیر همکاران بیهوشی شرکت در سی پی آر و احیای قلبی عروقی و قلبی تنفسی است که مسئولیت رهبری تیم سی پی آر بر عهده متخصصین این رشته است که با حضور در بالین بیماران در کنار سایر همکاران موفق به انجام اعمال بسیار شده اند.

دکتر کمالی خاطرنشان کرد: ایجاد حس بی دردی و آرامش پس از عمل و زایمان بدون درد با استفاده از روش های نوین و موضعی با ایجاد شرایط مناسب از دیگر وظایف این گروه است که تمامی این عوامل نشان از بار مسئولیت بسیار بالای همکاران می باشد.


نظر شما :