هوشبران، مدافعین پرتلاش و بدون ادعا خط مقدم مبارزه با کرونا

۲۴ مهر ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۳ کد : ۲۱۰۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۵
یک متخصص بیهوشی گفت: همکاران گروه بیهوشی در خط مقدم و نزدیک ترین افراد در تماس با بیماران کووید ۱۹ در بخش های مراقبت ویژه هستند و نقش مهم و بسزایی در مدیریت و درمان این بیماران داشته و دارند.
هوشبران، مدافعین پرتلاش و بدون ادعا خط مقدم مبارزه با کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر جواد فرخی بیان کرد: ۱۶ اکتبر مصادف با ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ به عنوان روز جهانی بیهوشی نامگذاری شده است که این روز را به کلیه همکاران پرتلاش و بدون ادعا گروه بیهوشی که نقش و حضور آن ها به خصوص در دوران پاندمی کووید ۱۹ بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است، تبریک می گویم.
وی تاکید کرد: رشته بیهوشی یکی از‌ پر استرس ترین رشته های بیمارستانی است که از زمان ورود به این رشته می بایست بسیاری از سختی ها را به دوش کشید و در هر ساعتی از شبانه روز با حضور مداوم برای شکار لحظه های خطرناک و مرگ آفرین، ارائه خدمت کرد.
دکتر فرخی اظهار داشت: حضور شبانه روزی فعالین این عرصه بر بالین بیماران بخش مراقبت های ویژه و آی سی یو نشان از مسئولیت ‌خطیر و مهم این گروه است و چه بسا از زمان شروع اپیدمی کرونا تعدادی از همکاران پزشک و کارشناس این حرفه را در مواجه با بیماری منحوس از دست داده ایم و این روزها را با حماسه آفرینی این عزیزان و غمی که در جان و روح خانواده و همکاران خود باقی گذاشته اند، سپری می کنیم و امیدواریم که یاد آن ها به فراموشی سپرده نشود.
وی خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه همکاران گروه بیهوشی به حق واقعی خود دست نیافته اند، اما اقداماتی در این زمینه صورت گرفته که امیدواریم با پیگیری های بیشتر شاهد احقاق حقوق فعالین این حرفه باشیم.
این متخصص بیهوشی در پایان گفت: از اینکه وجودمان در تیم پزشکی کمک کننده است و می تواند موجبات شادی و برگشتن بیمار به شرایط اولیه را فراهم کند، برخود می بالیم و افتخار می کنیم.


( ۲ )

نظر شما :