سوار شدن یک موج بر موج دیگر، از عواقب عادی انگاری های کرونایی

۲۵ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۲ کد : ۲۱۰۵۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورت ادامه عادی انگاری ها، هنوز به نقطه انتهایی در پیک پنجم نرسیده‌ایم، وارد پیک ششم خواهیم شد.
سوار شدن یک موج بر موج دیگر، از عواقب عادی انگاری های کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه ستاد کرونا در استان مرکزی، بیان کرد: متاسفانه روند ابتلا به کرونا وارد شیب افزایشی شده و بر اساس  تجارب قبلی به دلیل تغییر وضعیت و رنگ‌بندی، شاهد عادی‌انگاری در جامعه هستیم که همین امر افزایش آمارها را به دنبال خواهد داشت.

متولی سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: عکس های منتشر شده از بازگشایی برخی استخرها در فضای مجازی و ازدحام جمعیت در آن مراکز بسیار نگران کننده است که در صورت ادامه، عواقب جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت، لذا اگر قرار است استخرها بازگشایی شود باید همه استخرها باز شود چرا که تعطیلی برخی از آنها سبب ازدحام جمعیت در استخرهای فعال می‌شود.

وی در ادامه به لزوم نظارت بیشتر ورزش و جوانان استان مرکزی تاکید کرد و گفت: انتظار داریم که اداره کل ورزش و جوانان توجه بیشتر و ویژه‌ای به افراد پذیرش شده و فاصله ‌اجتماعی داشته باشند و ارایه کارت واکسن و تزریق هر دو دُز آن به عنوان یک الزام مورد توجه قرار گیرد.

دکتر جمالیان در ادامه جلسه یادآور شد: در خصوص بازگشایی مدارس باید شرایط و زیر ساخت های لازم مهیا شود و خطری سلامت معلمان و دانش آموزان را تهدید نکند.

وی در پایان تاکید کرد: کادر درمان استان مرکزی به شدت خسته فرسوده شده و مطمئناً آغاز پیک دیگر در استان عواقب خوبی را نخواهد داشت و نباید برخی تصمیمات منجر به ایجاد پیک‌های دیگر و خستگی مضاعف کادر بهداشت و درمان شود.


( ۱ )

نظر شما :