تغذیه سالم، یکی از ارکان اصلی پیشگیری از بیماری ها

۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۶ کد : ۲۱۱۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۶۱
کارشناس مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: سلامت مستلزم پیروی از الگوی غذایی سالم است.
تغذیه سالم، یکی از ارکان اصلی پیشگیری از بیماری ها

به گزارش وب دا مرکزی، آیدا غفاری ضمن تبریک "روز جهانی غذا" بیان کرد: هر ساله در تاریخ ۱۶ اکتبر مصادف با ۲۴ مهرماه به مناسبت "روز جهانی غذا" و با هدف افزایش آگاهی عمومی در خصوص گرسنگی و عادات غذایی سالم در کشورهای مختلف مراسمی برگزار می شود که این روز بهانه ای برای پر رنگ تر کردن اهمیت مصرف غذای کافی، سالم و با کیفیت برای بشریت می باشد.

وی ادامه داد: مصرف غذای سالم از همان دوران خردسالی پراهمیت و باعث تامین آینده سالم و کم خطر برای هر فرد می باشد، لذا بیایید با مصرف غذای سالم خطر بیماری های غیر واگیردار مانند دیابت، فشار خون، چربی خون و ریسک بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تغذیه سالم باعث سلامت جسم و روح شده و هر چه بدن سالم تر باشد نیاز به دارو کمتر و زندگی با کیفیت تر خواهد شد.

وی تاکید کرد: الگوی غذایی و نحوه مصرف آن بر سلامت آینده افراد و سیاره و حتی بر نحوه عملکرد سیستم های کشاورزی و غذایی تأثیر گذار است.

وی در پایان توصیه کرد: پیروی از یک الگوی غذایی صحیح در طول زندگی از کودکی تا بزرگسالی راه کاری ساده و ارزان در حفظ سلامت و پیشگیری از بروز بیماری ها است که با آموزش و فرهنگسازی صحیح می توان به آن دست یافت که در این راستا هرم غذایی و رهنمودهای غذایی ایران بعنوان یک ابزار ساده برای آموزش و فرهنگ سازی تغذیه سالم تهیه شده و در واحدی های بهداشتی درمانی استفاده می شود.


( ۵ )

نظر شما :