چالش کمیجان در موج احتمالی ششم

۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۵ کد : ۲۱۱۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۵
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کمیجان گفت: داشتن تنها یک بیمارستان با امکانات محدود، کار را برای مواجه و مدیریت کرونا در موج های احتمالی بعدی سخت می کند.
چالش کمیجان در موج احتمالی ششم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر نبی الله بابایی بیان کرد: متاسفانه میزان موارد سرپایی آنطور که مورد انتظار بود کاهش نیافته است و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، هنوز پیک پنجم تمام نشده، گریبانگیر پیک ششم خواهیم شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تنها بیمارستان شهرستان کمیجان ظرفیت و منابع محدودی دارد، در صورت رخداد یک شیب افزایشی و افزایش مراجعین قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد، لذا این شرایط می طلبد که همشهریان قبل از شروع پیک ششم با رعایت پروتکل ها بهداشتی و با اقدام به پوشش گسترده واکسیناسیون مانع این اتفاق ناگوار شوند.

وی تاکید کرد: علیرغم فروکش کردن پیک پنجم کرونا، در بیمارستان امام علی(ع) کمیجان، ۵ بیمار بستری و از این تعداد ۲ مورد مثبت قطعی می باشند.

دکتر بابایی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع روند واکسیناسیون تاکنون ۲۲ هزار و ۶۰۸ دُز واکسن تزریق شده است که ۷۳/۴ درصد آن ها دُز اول و ۳۴/۷ درصد هر دو دُز خود را دریافت کرده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان کمیجان گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون دانش آموزان واجد شرایط تاکنون، ۷۲/۸ درصد از این گروه از جامعه هدف و همچنین بیش از ۸۵ درصد از فرهنگیان واکسینه شده اند و از مابقی افراد نیز می خواهیم که در اسرع وقت به مراکز مربوطه مراجعه نمایند.

وی در پایان یادآور شد: علاوه بر مراکز تجمیعی میلاجرد، کمیجان و مراکز روستایی، تیم واکسیناسیون به روستاهای اقماری نیز اعزام می شود و بر اساس جلسات برگزار شده با حضور فرماندار و نماینده آموزش و پرورش و مدیران شهرستان، مقرر شد که در محله های شهرها نیز تیم های واکسیناسیون فعال شوند که با ادامه این روند دامنه گسترش واکسیناسیون بیش از این میزان خواهد شد.


( ۲ )

نظر شما :