بیان مشکلات دانشجویان در شورای صنفی در حل آنها موثر است

۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۸ کد : ۲۱۱۶۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از برگزاری جلسات صمیمی با دانشجویان و شنیدن مشکلات و انتقادات آنان استقبال می کنیم.
بیان مشکلات دانشجویان در شورای صنفی در حل آنها موثر است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه شورای صنفی  دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی که با حضور معاونین فرهنگی، دانشجویی و آموزش و جمعی از اعضای شورای دانشکده های زیرمجموعه برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه دانشجویان خلاق و فهیمی در سطح دانشگاه علوم پزشکی اراک در حال تحصیل هستند و از این بابت و همراه بودن آنها در تمام دوره ها به خود افتخار می کنیم.

وی افزود: بسیاری از مشکلات دانشجویان که حتی یک مورد از آنها نیز برای پیشرفت تحصیلی و مجموعه دانشگاه نقطه منفی است، قابل حل است و باید با برنامه ریزی و البته همکاری و وحدت آنها را رفع نماییم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در این جلسه مشکلات متنوعی از زبان دانشجویان مطرح شد که ضمن تاکید مجدد برای مرتفع کردن آنها، باید گفت در مقابل از دانشجویان و دانشکده ها نیز انتظاراتی می رود و باید این تعامل و همپوشانی دو طرفه باشد تا بتوان به اهداف کلان فکر کرد و دست یافت.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه از داشتن چنین دانشجویانی ابراز خوشحالی کرد و گفت: تجربیات کرونایی به خصوص با نیم نگاهی به دوران دفاع مقدس نشان داده، می توان تمام مشکلات را با تکیه بر توان و خودباوری و البته داشتم روحیه ایثار و وحدت و همدلی پشت سر گذاشت.

دکتر فخرالدین شریعتمداری بیان کرد: برای ارتقا و کیفی تر کردن خدمات در سه حوزه رفاه، تغذیه و نقلیه تلاش خواهیم کرد.

وی در پایان از تلاش برای بازگشایی 2 ورزشگاه با توجه به درخواست متعدد دانشجویان در آینده نه چندان دور و برطرف کردن مشکلات دانشجویان در خوابگاه ها هم گفت.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک هم ضمن تبریک مجدد آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: برای ادامه تحصیل در کنار حفظ سلامتی دانشجویان از روشی ترکیبی (آموزش مجازی و حضوری) استفاده و این نکته و روش های و چگونگی انجام آن از روزهای قبل به اطلاع مسئولین دانشکده ها رسیده است.

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی افزود: کمبود فضا و کلاس های آموزشی در برخی از دانشکده ها مشاهده می شود که با توجه به برگزاری از راه دور برخی دروس و رشته های می توان این کسری را جبران نمود.

وی یادآور شد: اگر هر گونه سخت گیری در دوران آموزش به دانشجویان تحمیل می شود به دلیل حضوری قدرتمندانه تر در محیط کار و پس از تحصیل است.

وی تاکید کرد: حفظ سلامت جمعی دانشجویان برای دانشگاه علوم پزشکی اهمیت داشته و باز هم تاکید می کنیم، دانشجویانی که قصد حضور در کلاس ها را دارند باید واکسن زده و دیگران و دوستان خود را نیز به واکسینه شدن تشویق نمایند.

دکتر آشتیانی در پایان گفت: شیوع کرونا ضربات زیادی به بحث آموزش زده، اما می توان بسیاری از این کمبودها را با تلاش و برنامه ریزی جبران نمود.

در پایان این جلسه برخی دانشجویان و اعضای شورای صنفی به بیان مشکلات خود پرداختند.


( ۱ )

نظر شما :