بررسی و تحلیل عوارض بارداری و زایمان

۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۴ کد : ۲۱۱۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۰۶
کارشناس مسئول مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با تحلیل و بررسی عوارض ناشی از بارداری و پس از آن می توان از بروز مجدد آن جلوگیری کرد.
بررسی و تحلیل عوارض بارداری و زایمان

به گزارش وب دا مرکزی، طیبه ماجانی بیان کرد: نظام مراقبتی تحت عنوان "موربیدیتی" از سال ۱۳۹۵ در کلیه دانشگاه های کشور به اجرا درآمد و دانشگاه علوم پزشکی اراک در راستای اجرای این نظام، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: از همان ابتدا و به دنبال این اجرا، هسته آموزشی توسط همکاران واحد مامایی، معاونت آموزشی و مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی در دانشگاه  علوم پزشکی تشکیل شد.

وی تاکید کرد: این هسته آموزشی به مسئولین بلوک زایمان آموخت که عوارضی که در طی بارداری و زایمان برای مادر ایجاد می شود باید مورد بررسی و تحلیل ریشه ای قرار گیرد تا عارضه و عیب و نقص آن مشخص شود و با اصلاح فرآیند از وقوع مجدد عارضه جلوگیری به عمل آید.

ماجانی در ادامه خاطرنشان کرد: از همان سال به ویژه در یکسال گذشته و با تاکید بیشتر وزارتخانه، پرونده های مختلف و کلیه عوارضی که برای مادر و نوزاد در طی دوران بارداری و یا در طی زایمان در مراکز درمانی به وجود می آید، توسط هسته آموزشی و همکاران بیمارستان مورد بررسی و تحلیل ریشه ای قرار گرفت.

کارشناس مسئول مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هر بارداری با تغییراتی در بدن مادران همراه است که گاهی می تواند باعث آزردگی خاطر و ایجاد ناراحتی در او شود؛ برخی از این عوارض بارداری نیاز به مداخله پزشکی و درمان های دارویی دارند، اما برخی دیگر از این عوارض بارداری با انجام چندین اقدام ساده قابل پیشگیری و درمان هستند.

وی در پایان به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در اثر تغییرات فیزیولوژیک و عملکرد سیستم ایمنی در زنان باردار، این افراد بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند  و از آنجا که تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت نکات بهداشتی است، مدیریت آن در بارداری، زایمان و بعد از زایمان در حفظ سلامت مادر و نوزاد اهمیت حیاتی دارد.


( ۳ )

نظر شما :