رویش جوانه های حمایت با راه اندازی صندوق خیریه نهال امید در دانشگاه علوم پزشکی اراک

۲۸ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۶ کد : ۲۱۲۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۸
رویش جوانه های حمایت با راه اندازی صندوق خیریه نهال امید در دانشگاه علوم پزشکی اراک
رویش جوانه های حمایت با راه اندازی صندوق خیریه نهال امید در دانشگاه علوم پزشکی اراک

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: مرکز خیریه نهال امید در دانشگاه علوم پزشکی اراک با هدف حمایت و پشتیبانی مالی از خانواده های نیازمند راه اندازی شده است.

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین علی حسنوند بیان کرد: از سال گذشته پیرو دستور مقام معظم رهبری، صندوق خیریه نهال امید در دانشگاه علوم پزشکی اراک راه اندازی شد که در این راستا یکسری از دانشجویان، اساتید و کارمندان کمک های خیرانه و مومنانه ای ارایه کردند و پس از مدتی تصمیم بر این شد که کمک ها به صورت هدفمند و مستمر انجام شود و حدود ۱۵۰ خانواده شناسایی شد که نیاز به حمایت و پشتیبانی مالی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک از جمله دکتر جمالیان و دکتر کمالی اولین حمایت و کمک های خیرانه را به این خانواده ها داشتند و پس از آن در کل دانشگاه منتشر و ۶۷ خانواده مورد حمایت قرار گرفت و برنامه ریزی ها به این صورت انجام گرفت که هر خانواده به مدت ۱۲‌ ماه از طرف یکی از کارمندان و اساتید دانشگاه مورد حمایت قرار گیرد و ماهی ۳۰۰ هزار تومان برای این خانواده پرداخت شود.

وی افزود: از ۱۵۰ خانواده شناسایی شده، ۶۷ خانواده که نیاز بیشتری  داشتند انتخاب شد به طوریکه از این تعداد ۶ خانواده دارای معلول اعصاب و روان و ۴۰ خانواده دارای معلول جسمی بودند.

وی در ادامه اظهار کرد: حدیث جالب و کاربردی حضرت رسول"مَا خُیرَ عَمَّارٌ بَینَ أَمْرَینِ إِلَّا اخْتَارَ أَشَدَّهُمَا" بر اساس گفته مقام معظم رهبری سخنی است که با قاعده دادن به امور مختلف، امکان برنامه ریزی مطلوب را به افراد می دهد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: به طور مثال بر اساس معنی این حدیث "عمار در هیچ موردی مخیر نشد؛ مگر اینکه از لحاظ فکری زحمت بیشتری داشته باشه، انتخاب می کرد" زمانیکه فردی تصمیم به صدقه دادن می گیرد می تواند از دو راه استفاده از صندوق های صدقات عمومی و یا شناسایی یک نیازمند این مهم را محقق سازد و طبیعتاً راه دوم سختی هایی دارد که به همان میزان کیفیت آن بالاتر است لذا قاعدتاً طبق قاعده ای که حضرت رسول فرمودند می بایست در انجام کارها به سراغ راه با کیفیت تر ولو سخت تر رفت.

وی در پایان یادآور شد: جنگ صفین یک جنگ پر از فتنه و شبهه بود که منجر به جنگ های نهروان و خوارج شد که در این جنگ عمار علاوه بر جنگیدن و شمشیر کشیدن در صورت نیاز برای کسانی که سوال و شبهه داشتند، با زبان رسا و بیان شیوا اغنا میکرد و "عمار همیشه کار سخت‌تر را انتخاب می‌کرد لذا جنگیدن و همراه آن پاسخ دادن به شبهات سخت‌تر از شمشیر زدن به تنهایی است."


نظر شما :