شمار ابتلای جوانان به کرونا در حال افزایش است

۰۱ آبان ۱۴۰۰ | ۲۱:۱۵ کد : ۲۱۲۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۹
متولی سلامت استان مرکزی گفت: استان مرکزی با شیب ملایم به سمت بحران در حال حرکت است.
شمار ابتلای جوانان به کرونا در حال افزایش است

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ستاد مقابله با کرونا استان بیان کرد: شمار ابتلای جوانان به کرونا اکنون افزایش چشمگیری دارد و با توجه به قوای جسمانی بهتر شمار موارد بستری کاهش دارد، اما این به شرایط مطلوب نیست، بلکه کووید ۱۹ در استان با شیب آهسته به سمت بحران حرکت می کند.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: یک میلیون ۸۱۸ هزار نفر در استان مرکزی تا شب گذشته در برابر کرونا واکسینه شده اند که ۸۴ و چهار دهم درصد نوبت اول و ۴۹ و ۲۸ صدم درصد نیز هر ۲ نوبت واکسن را دریافت کردند و در واقع با آمار ساوه و خمین میزان واکسیناسیون نوبت اول در استان ۸۲ درصد و نوبت دوم نیز ۴۷ درصد برآورد می‌شود.
وی گفت: سالن شهید ساکی به‌ عنوان یکی از مراکز واکسیناسیون در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و از ظرفیت دانشگاه آزاد برای ادامه واکسیناسیون استفاده خواهد شد و اکنون ۱۵۱ بیمار در نقاهتگاه دانشگاه اراک خدمات درمانی دریافت می کنند و امکان تعطیلی آن نیست.
وی یاد آور شد: نگرانی از شیوع آنفلوآنزا همزمان با کرونا موضوع جدی دیگری است که بازگشایی دانشگاه‌ها به آن دامن می‌زند و تاکنون سه مورد آنفلوآنزا در استان شناسایی شده است.
دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال گذشته میزان ابتلای به آنفلوآنزا در استان کم بوده امسال میزان ایمنی در مقابل این بیماری پایین است و باید بحث خوابگاه های دانشجویی جدی گرفته شود و تذکرات لازم به مسئولان دانشگاه‌ها و هم آموزش و پرورش ابلاغ شده است. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد:  اگر فرزندان و دانش آموزان درگیر بیماری کرونا شوند به صورت شبکه مویرگی آن را به خانواده و جامعه می‌دهند که مهار آن بسیار دشوار خواهد بود.
وی در پایان تصریح کرد: بازگشایی استخرها نیز باید با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی همراه باشد و اگر قصوری صورت گیرد برخورد قانونی صورت می‌گیرد.


( ۴ )

نظر شما :