رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

باید یاد بگیریم با کرونا زندگی بکنیم

۰۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۴ کد : ۲۱۲۷۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تنها ۴۵ درصد از افراد در استان مرکزی نوبت دوم واکسن کرونا خود را دریافت کرده اند.
باید یاد بگیریم با کرونا زندگی بکنیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان تصریح کرد: استان مرکزی جزو استان های پیشرو در تزریق واکسیناسیون است، اما افرادی که 2 نوبت واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند، تنها حدود 45 درصد است و این آمار مورد انتظار و قابل قبولی نیست.

وی افزود: براساس آمارهای موجود در کل کشور، عارضه جدی به دنبال تزریق واکسن وجود نداشته و تجربه این چند ماه که سرعت واکسیناسیون بهتر شده است نشان می دهد که زدن واکسن میزان مرگ و میر و بستری را کاهش می دهد و تجربه پیک پنجم استان مرکزی هم این موضوع را ثابت کرده است که زدن واکسن زنجیره انتقال را قطع نمی کند، اما در کاهش میزان بستری و مرگ و میر افراد نقش بسزایی دارد؛ لذا دلیلی برای درنگ در خصوص زدن واکسن وجود ندارد.

دکتر جمالیان با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها خاطرنشان کرد: سنین 12 تا 18 سال برای ما اهمیت بسیار زیادی دارند و با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها سرعت انتقال ویروس بسیار بیشتر می شود؛ لذا اگر با این عادی انگاری جلو برویم با بحران جدی رو به رو می شویم.

وی گفت: از مردم خواهش می کنیم اطلاعات خود را از مراجع علمی بگیرند و استنادی به خبرهای کذب و صحبت هایی که هیچگونه پایه و اساس علمی ندارند، نداشته باشند و در تصمیم بزرگ خود برای زدن واکسن و سلامتی خود و خانوادیشان مردد نشوند.

متولی سلامت استان مرکزی در پایان ابراز داشت: از همان روزهای ابتدایی این شعار را دادیم که باید یاد بگیریم با کرونا زندگی بکنیم و کرونا قرار نیست به این زودی از زندگی ما رخت ببندد؛ لذا امید داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن واکسن بتوانیم هر چه سریعتر به روند عادی زندگی برگردیم.


( ۱ )

نظر شما :