بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک یکی از ۵ بیمارستان معروف سطح کشور

۰۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۸ کد : ۲۱۳۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۲
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر ۶ مرکز درمانی با زیر مجموعه های فعال در سطح شهرستان اراک در حال ارایه خدمت می باشند که بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) یکی از ۵ بیمارستان مشهور در سطح کشور است.
بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک یکی از ۵ بیمارستان معروف سطح کشور

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی در مراسم توجیهی دستیاران جدیدالورود دانشگاه، مراکز درمانی سطح شهرستان را به تفکیک معرفی کرد و اظهار داشت: یکی از بزرگترین و معروف ترین مراکز سوانح و حوادث مرکز و غرب کشور، بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی حضرت ولی عصر (عج) اراک می باشد که ریاست این بیمارستان بر عهده دکتر شجاعی عضو هیئت علمی و فوق تخصص جراحی عروق و معاون آموزشی این مرکز دکتر ناظمی جراح مغز و اعصاب می باشد.

وی ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی عصر(عج) به دلیل تعداد تنوع مراجعه کنندگان یکی از ۵ بیمارستان معروف سطح کشور محسوب می شود که ارائه آموزش های کافی و مناسب در زمینه های متفاوت، وجه تمایز و امتیاز ویژه دانشگاه علوم پزشکی اراک می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این مرکز آموزشی درمانی گروه های ارتوپد(مدیرگروه، دکتر اعظمی و مدیر برنامه دستیاری، دکتر عنایتی)،  جراحی مغز و اعصاب (مدیر گروه، دکترمحمدی و مدیر برنامه دستیاری، دکتر ناظمی)، جراحی عمومی(مدیر گروه، دکتر شجاعی و مدیر برنامه دستیاری، دکتر داودی)، رادیولوژی(مدیر گروه، خانم دکتر صافی و مدیر برنامه دستیاری، دکتر حاجی مقصود)، بیماری عفونی(مدیر گروه، دکتر زرین فر و مدیر برنامه دستیاری، دکتر شعبانی) طب اورژانس(مدیرگروه، دکتر غریبی و مدیر برنامه دستیاری، دکتر سیستانی) و بیهوشی( مدیرگروه، دکتر محمودیه و مدیر برنامه دستیاری، دکتر کمالی) فعال و در آماده ترین حالت در حال ارایه خدمت به مراجعه کنندگان هستند.

وی افزود: ریاست مرکز آموزشی درمانی ۲۲۰ تختخوابی امیرکبیر بر عهده دکتر احسان رحیمی فوق تخصص جراحی کودکان و معاون آموزشی این مرکز دکتر یوسفی فوق تخصص نفرولوژی اطفال است.

وی ادامه داد: این مرکز آموزشی درمانی محل استقرار گروه های آموزشی کودکان و روانپزشکی است که در گروه کودکان مدیر گروه دکتر هاشمی فوق تخصص گوارش اطفال و مدیر برنامه دستیاری آن دکتر پوروالی و در گروه روانپزشکی مدیر گروه دکتر شایگان فر و مدیر برنامه دستیاری آن دکتر رنجبر است.

دکتر آشتیانی در ادامه در خصوص بیمارستان آیت الله طالقانی سخن گفت و افزود: ریاست مرکز آموزشی درمانی ۹۸ تختخوابی آیت الله طالقانی بر عهده دکتر مکتبی و معاون آموزشی این مرکز دکتر صیدی است و مدیر گروه آموزشی زنان در این مرکز دکتر نیک فر و مدیر برنامه دستیاری دکتر صیدی می باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین (ع) یک بیمارستان جدید التاسیس با ظرفیت ۲۲۴ تختخواب می باشد که ریاست این مرکز دکتر خانی دخت و معاون آموزشی آن دکتر واله است و گروه های آموزشی داخلی به صورت خاص در این مرکز مستقر می باشند و مدیر گروه آقای دکتر معینی و مدیر برنامه دستیاری آقای دکتر حق وردی هستند.

وی ادامه داد: در این مرکز گروه های طب اورژانس و جراحی قلب مستقر و فعال و در حال ارائه خدمت به مراجعه کنندگان می باشند.

دکتر آشتیانی تاکید کرد: مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری بزرگترین مرکز پژوهشی، درمان و مراقبت از بیماران سرطانی در سطح کشور محسوب می‌شود و پیشرفته ترین دستگاه رادیوتراپی و انجام پروتکل های شیمی درمانی در این مرکز انجام می‌شود و ریاست این مرکز بر عهده دکتر رستمی و معاون آموزشی آن دکتر شعبانی می باشد.

وی در ادامه یادآور شد: مرکز ۱۰۰ تختخوابی آموزشی درمانی شهید هاشمی سنجانی یک مرکز تخصصی و فوق تخصصی جدید التاسیس با کادری مجرب در حال ارائه خدمت به کلیه بیماران مراجعه کننده به این مرکز درمانی می باشد.

وی در پایان تاکید کرد: انتظار داریم که دستیاران به صورت خاص در طی مدت حضور خود در دانشگاه علوم پزشکی اراک آشنایی کامل و یک مطالعه دقیق بر روی کوریکولوم های آموزشی داشته باشند و مدیران محترم گروه های آموزشی بر اساس مذاکرات صورت گرفته، موظف شدند که در خصوص چهارچوب و برنامه های اساسی که قرار است در گروه های آموزشی اجرا شود، توضیحات لازم را ارایه دهند.


( ۱ )

نظر شما :