پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی کاردرمانی

۰۷ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۳ کد : ۲۱۳۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۱
دکتر سید محمد جمالیان، در پیامی روز جهانی کاردرمانی را به رئیس، اساتید، دانشجویان دانشکده توانبخشی و همکاران کاردرمانگر دانشگاه علوم پزشکی اراک که در جهت ارتقاء کیفیت زندگی مراجعه کنندگان و کسب حداکثر استقلال در فعالیت ­های روزمره­ ی زندگی آنها تلاش می کنند، تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت روز جهانی کاردرمانی

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
امام رضا(ع): هرکه اندوه و مشکلی از مومنی برطرف کند، خدا روز قیامت قلب اورا شاد میکند.

روز جهانی کاردرمانی، فرصتی است مغتنم برای قدردانی از سپید پوشان این حوزه از توانبخشی، که با مهربانی، گشاده رویی و حسن خلق، شجره ی مبارک لبخند رضایت بر تربت لبان بیمار می نشانند و با تلاش و تعهد خدا پسندانه شعشعه ی ارتقاء کیفیت زندگی و کسب حداکثر استقلال در فعالیت های روزمره ی زندگی را به دردهای مراجعه کنندگان می تابانند و البته که هیچ قلمی یارای به تحریر در آوردن و نگارش این  لحظات زیبا نخواهد بود.
حافظه تقویم ما پر است از روزهای شیرین و به ‌یاد ماندنی که دستاورد کوشش و مجاهدت افرادی است که همواره چشم بر افق روشن فردا دوخته و برای دیگران چراغ پرفروغ امید برافروخته‌اند. 
کاردرمانی بازوی توانمند، تیم پزشکی - توانبخشی در درمان مشکلات جسمی، ذهنی، روانی و اجتماعی است که می‌تواند جهت  توانبخشی بیماران وارد عمل شده و از ناتوانی افراد جامعه جلوگیری کرده و آنها را به نقشهای فردی و اجتماعی شان بازگرداند.
بی شک این رشته برانجام فعالیت هدفمند تکیه میکند و در این عرصه عقیده بر آن است که فعالیت هدفمند در ارتقاء وضعیت سلامتی و کیفیت زندگی فرد و جامعه تاثیر بسزایی دارد.
از آنجایی که کاردرمانی یکی از رشته‌های علوم توانبخشی است، میزان توانایی‌ها و ناتوانایی‌های بیمار را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و این ناتوانی‌ها می‌تواند به دلیل بسیاری از موارد از جمله سکته‌‌های‌ مغزی‌، حوادث‌، تصادفات‌، جنگ‌، عقب‌ ماندگی‌های‌ ذهنی‌ و … باشد.
اینجانب ضمن نکوداشت این روز و پاسداشت همت و تلاش های بی شائبه کار درمان گران سپید اندیش و عرض تبریک این روز خدمت تمامی اساتید گرانقدر ، اعضای محترم هیئت علمی، کارشناسان و دانشجویان و ... دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک، امیدوارم با تلاش تمامی همکاران کاردرمانگر، در کنار سایر اعضای تیم توانبخشی و پزشکی، در جهت توسعه ی نظام سلامت استان ، تقویت جایگاه کاردرمانی در حیطه های جسمی، ذهنی و روانی و تسکین آلام مردم نیازمند گام های واثق برداریم و از استان ملکوتی خداوندگار حنان و منان توفیق روزافزون، صحت و سلامتی را برای همه ی این عزیزان مسئلت می طلبم.

دکتر سید محمد جمالیان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :