پدافند غیرعامل موجب پیشرفت و توسعه پایدار

۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۳۲ کد : ۲۱۳۷۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: توجه به پدافند غیرعامل در همه زمینه ها به خصوص حوزه ی سلامت باعث پیشرفت و توسعه ی پایدار می شود.
پدافند غیرعامل موجب پیشرفت و توسعه پایدار

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: از هشتم لغایت ۱۴ آبان ماه سالجاری هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده و در آن برنامه های مختلفی برگزار می‌شود.
وی افزود: هر یک از ایام این هفته مربوط به یک حوزه و یک شعار است و شعار نهم آبان ماه و روز دوم این هفته "پدافند زیستی، مدافع حریم سلامت" است.
وی با اشاره به اهمیت پدافند زیستی و دفاع از سلامت جامعه تاکید کرد: آسیب رسیدن به سلامت عمومی جامعه، تحمیل هزینه‌های سنگین مقابله با آفات و بیماری‌ها و تضعیف جایگاه بهداشت و سلامت از دیگر آسیب هایی است که بدنبال تهدیدات زیستی، ایجاد می شود.
متولی سلامت استان مرکزی گفت: شیوع گسترده کرونا مصداقی از پدافند زیستی است که چند سالی است جان همگان را در معرض خطر جدی قرار داده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: برای پیشبرد اقدامات تدافعی در مقابل تهدیدات زیستی همانند کرونا هم افزایی سازمان‌ها و نهادهای متعددی از جمله نهادهای امنیتی و حفاظتی، سازمان‌های نظامی، سازمان های دولتی، نهادهای انقلابی، وزارتخانه ها، انجمن های مردم نهاد، نهادهای آموزشی، رسانه و از همه مهمتر آگاه سازی و حمایت مردمی، بهترین راهکار مبارزه با کرونا است.
وی در پایان ضمن اشاره به اینکه زمان مشخصی برای پایان این بیماری مشخص نیست، گفت: با بهره گیری از شیوه های مبتنی بر پدافند زیستی با برجسته سازی جنبه های آموزشی و آگاه سازی عمومی، بتوان همراهی و مشارکت مردمی در مهار این اپیدمی را جلب کرد.


( ۲ )

نظر شما :