کاهش فوت و بستری ها در ماه آبان

۰۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۷ کد : ۲۱۳۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۴
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: در هفته ی نخست آبان ماه میزان بستری و تعداد فوتی های ناشی از کرونا کاهشی بوده است.
کاهش فوت و بستری ها در ماه آبان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی بیان کرد: ۲ هزار و ۸۸۶ مورد مثبت در هفته چهارم مهرماه در این استان گزارش شد که تعداد این بیماران با ۳۴ درصد کاهش به یک هزار و ۸۹۱ مورد در هفته نخست آبان ماه رسیده‌ است.

وی افزود: ۱۹۸ نفر در هفته نخست آبان ماه امسال به دلیل بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان مرکزی بستری شدند که تعداد این بیماران در هفته چهارم مهرماه ۲۶۱ مورد بوده‌ است.

وی تاکید کرد: همچنین یک هزار و ۶۹۳ نفر به صورت سرپایی در هفته نخست آبان ماه در مراکز درمانی استان مرکزی مورد درمان قرار گرفتند که تعداد این افراد در هفته چهارم مهرماه ۲ هزار و ۶۲۵ نفر بوده‌ است.

دکتر علیمحمدی در ادامه با اعلام این خبر که ۲۸ نفر در هفته نخست آبان ماه امسال به دلیل ویروس کرونا در این استان جان خود را از دست دادند که تعداد این افراد در هفته چهارم مهرماه ۳۹ نفر بوده‌ است، تاکید کرد: تعداد فوتی‌های کرونا در هفته نخست آبان ماه نسبت به هفته چهارم مهرماه در استان مرکزی ۲۸ درصد کاهش یافته‌ است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: از ۸۰۸ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت هدف بالای ۱۲ سال دانشگاه علوم پزشکی تاکنون ۷۰۱ هزار نفر معادل ۸۷ درصد نوبت نخست و ۴۵۵ هزار نفر معادل ۵۶ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: ۸۵ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۵ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اراک وجود دارد که ۶۷ هزار و ۷۴۷ نفر معادل ۸۰ درصد این افراد واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.


نظر شما :