برگزاری ۹۰ درصد جلسات در دانشگاه علوم پزشکی اراک بصورت مجازی

۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۸ کد : ۲۱۴۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۸۰
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بعد از شیوع و همه گیری کرونا، اکثر جلسات به دلیل جلوگیری از شیوع بیشتر، مجازی برگزار می شود.
برگزاری ۹۰ درصد جلسات در دانشگاه علوم پزشکی اراک بصورت مجازی

به گزارش وب دا مرکزی، مهندس محسن عظیمی در جمع مدیرکل و کارشناسان پدافند غیرعامل استانداری که برای بازدید از زیرساخت های دانشگاه علوم پزشکی به ستاد دانشگاه آمده بودند، بیان کرد: بعد از گسترش این ویروس و چرخش آن در جامعه و لزوم برقراری برخی جلسات مهم و ضروری به خصوص در حوزه ی سلامت و مستمر بودن ارتباطات با مراکز درمانی، وزارت بهداشت، حوزه ی ریاست و واحدهای تابعه، اکثر جلسات و هماهنگی ها به صورت مجازی و وبیناری برگزار شده و می شود.

وی افزود: در سطح دانشگاه علوم پزشکی که به عنوان متولی سلامت و جان مردم شناخته شده و فعالیت می کند و بعد از شیوع کرونا به عنوان یک الگو برای انجام بسیاری از اقدامات کنترلی دیده می شد، سعی شد تمام زیرساخت ها و ظرفیت ها در کوتاه ترین زمان برای این امر(ادامه دار بودن فعالیت ها بدون نیاز به حضور در مراکز  و جلسات) فراهم  و استفاده شود.

وی ضمن تشکر از همکاران و کارشناسان واحد آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اراک و تمام شبکه های بهداشت و درمان تاکید کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران، اکثر فعالیت و کارهای روزانه حوزه ی سلامت به حوزه مجازی و رایانه ای انتقال یافت.

مهندس عظیمی در ادامه خاطرنشان کرد: به همین مناسبت در سال گذشته بیش از 1500 وبینار و جلسه را در سطح دانشگاه مدیریت کرده و به انجام رسیده که ضمن صرفه جویی در هزینه های مالی از جمله کم شدن هزینه رفت و آمد، استهلاک وسایل نقلیه و غیره، در وقت بسیاری از همکاران و اربابان رجوع نیز صرفه جویی شده است.

وی گفت: در همین راستا کلاس های دانشجویان و حتی وبینار و سمینارهای بین المللی را نیز برگزار و در حال حاضر نیز با توجه به پتانسیل و ظرفیت  استفاده آنلاین، حدود 90 درصد این اقدامات نیز وجود دارد.

مهندس عظیمی در پایان، نیروی انسانی را یکی از اصلی ترین و مهمترین راهکارهای کارآمدی سیستم به خصوص در حوزه ی فناوری و سایبری برشمرد و گفت: نبود امنیت شغلی و رابطه استخدامی یک تهدید برای همه ادارات محسوب می شود چراکه اگر به هر اندازه زیرساخت قوی و تجهیزات بروز در یک اداره موجود باشد در صورت نبود نیروی انسانی ماهر و یا دلگرم نبودن آن، شانس پیشرفت در این حوزه و نشان دادن واکنش مناسب در مواقع ضروری نیز کاهش می یابد.


( ۱ )

نظر شما :