پنجمین اهدا عضو سال جاری جان دو بیمار را نجات داد

۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۷ کد : ۲۱۴۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۳۱
سوپروایزر بالینی و کوردیناتور ارشد واحد شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک، از پنجمین اهدا عضو در سال جاری در اراک خبر داد.
پنجمین اهدا عضو سال جاری جان دو بیمار را نجات داد

به گزارش وب دا مرکزی، سمیه قادری گفت: بامداد روز سه شنبه مورخ 11 آبان ماه جاری بیماری به دلیل خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شد که پس از اعلام رضایت خانواده برای پیوند اعضا به تهران منتقل شد.

وی افزود: بیمار مردی 58 ساله ساکن اراک به نام (مرحوم احمد بلون) به دلیل  فشار خون بالا دچار مرگ مغزی شد و پس از بررسی و انجام مراحل تایید مرگ مغزی توسط تیم تخصصی پیوند دانشگاه و با رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ابلاغی به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران انتقال یافت.

وی تاکید کرد: کبد و کلیه های آن مرحوم زنده یاد به بیماران نیازمند اعضای پیوندی زندگی دوباره بخشید.

قادری در ادامه ضمن تشکر از خانوداه مرحوم به خاطر تصمیم سخت اما زندگی بخش از تیم پر تلاش و زحمتکش واحد شناسایی اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اراک، بخصوص دکتر بهنام محمودیه رییس واحد و خانم کمال آرا کوردیناتور بیمار و تمامی پرسنل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا  که در این اقدام خداپسندانه زحمت کشیدند، نیز قدردانی کرد.

وی با اشاره به این جمله که می گویند آدم ها فقط یک بار زندگی می کنند، یکبار به دنیا می آیند و یک روز از دنیا می روند، اما زندگی برای بعضی آدم ها طور دیگری ادامه پیدا می کند، آنهایی که معجزه می کنند، آنهایی که یک قسمت از بدنشان در بدن دیگری به حیات ادامه می دهد، آنهایی که نفس می سازند، یادآور شد: اهدا عضو و رضایت به برداشتن اعضای بدن توسط خانواده کاری بسیار سخت و ناراحت کننده می باشد، اما وقتی بدانند تنها راه ادامه حیات برای بیماران مبتلا به نارسایی پیشرفته قلب و کبد و بهترین درمان برای مبتلایان به نارسایی کلیه، پیوند عضو است، ممکن است دست به این کار خیرخواهانه بزنند و با اهدای عضو عزیز خود جان این بیماران را که در لیست انتظار اهدای عضو هستند، نجات دهند.

وی گفت: کل مراحل اهدا و پیوند عضو (اخذ رضایت از خانواده فرد اهدا کننده تا پایان برداشت و پیوند عضو) معمولا ۳۶ ساعت بطول می‌انجامد و کالبد فرد اهداکننده، توسط آمبولانس مرکز اهدای عضو، به هر نقطه‌ای از کشور که خانواده تصمیم به خاکسپاری وی را داشته باشند، منتقل خواهد شد.


( ۲ )

نظر شما :