روند افزایشی ابتلا در بین کودکان

۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۸ کد : ۲۱۴۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۴۶
فوق تخصص ریه کودکان گفت: شاهد افزایش موارد بستری کودکان کرونایی در مراکز درمانی هستیم.
روند افزایشی ابتلا در بین کودکان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر اکبر زمانی بیان کرد: تداوم تب اولیه کودک بیشتر از ۵ روز و عدم کاهش شدت آن در این مدت، سرفه های مداوم و قطاری، وجود رگه های خون در خلط، تنگی نفس، افزایش تعداد تنفس های معمول، احساس درد در قفسه سینه، کاهش توان روزانه و کاهش هوشیاری از علائم بسیار مهم می باشند و لازم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه شود.

وی تاکید کرد: در سطح عفونت های اولیه در کودکان، برخی داروهای اولیه که در سرماخوردگی بزرگسالان تجویز‌ می شود، مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف استامینوفن و آب و مایعات گرم جهت درمان سوزش گلو و تک سرفه، کمک کننده می باشد.

دکتر زمانی در ادامه خاطرنشان کرد: تا زمانیکه علائم خطر وجود نداشته باشد و میزان سطح اکسیژن کودک کاهش نیافته است، انجام سی تی اسکن توصیه نمی شود.

این فوق تخصص ریه کودکان همچنین گفت: به دلیل ساختار ناشناخته ویروس کرونا و محدودیت دارو در درمان کودکان، قدم اول در این گروه سنی پیشگیری می باشد.

وی یادآور شد: وظیفه برخی واکسن ها جلوگیری از ابتلا به بیماری است، اما واکسیناسیون در یکسری از بیماری‌ها به دلیل عوارضی که می‌تواند ایجاد کند و یا هزینه هایی که به دلیل آن بیماری می‌تواند در جامعه و خانواده به دنبال داشته باشد، انجام می شود.

وی افزود: ویروس کرونا تقریباً ساختاری شبیه سل دارد، لذا واکسیناسیون ایمنی صددرصد را در آن ایجاد نمی‌کند، اما باعث کاهش عوارض ناشی از کرونا می شود.

وی یادآور شد: درمان کرونا یک درمان علامتی است و به دلیل آنکه یک عفونت ویروسی می باشد، استفاده از آنتی بیوتیک هیچگونه تاثیری بر روی بیماری ندارد و حتی می تواند مضر باشد بنابراین علائم اولیه ویروس کرونا به هیچ عنوان نیازمند آنتی بیوتیک نمی باشد.

دکتر زمانی با اشاره به اینکه استفاده از ترکیبات ویتامین C و D و زینک در دوران کرونا بلا اشکال است، گفت: استفاده از آنها نباید خارج از اصول تصویب شده در آن گروه سنی باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کودکان زمانی که سطح ویتامین D از حد خاصی کمتر باشد سیستم ایمنی ممکن است عملکرد خود را به صورت مناسب نداشته باشد و شخص را مستعد التهابات تنفسی کند.

وی افزود : با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و گونه های جدید ویروس کرونا هر روزه شاهد افزایش موارد بستری کودکان کرونایی در مراکز درمانی هستیم.

وی تاکید کرد: کرونا یک دوره کمون اولیه دارد که بر اساس گونه های مختلف بین ۲ الی ۷ روز می تواند به طول بی انجامد که علائمی چون تب، بدن درد، سردرد، بی اشتهایی و علایم گوارشی ممکن است در این مرحله دیده شود؛ پس از دوره کمون فاز التهابی می باشد و عوارض کرونا، تداوم تب و استفراغ، تشدید سرفه ها، احساس تنگی‌نفس و کاهش فعالیت در این مرحله دیده می شود.

این فوق تخصص ریه کودکان در پایان اضافه کرد: علایم گوارشی بیشتر به صورت تهوع و استفراغ و گاهاً اسهال دیده می شود و شرح حال برخورد با بیمار کرونایی می تواند کمک کننده باشد.


( ۲۵۰ )

نظر شما :