۸۵ درصد از مردم استان دُز اول و ۶۰ درصد هر دو دُز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند

۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۹ کد : ۲۱۵۱۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک میلیون و ۲۱۹ هزار و ۸۳ نفر از جمعیت واجد شرایط دریافت واکسن در استان دُز اول واکسن خود را دریافت کرده اند.
۸۵ درصد از مردم استان دُز اول و ۶۰ درصد هر دو دُز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: جمعیت استان، یک میلیون و ۴۸۹ هزار نفر است که 85 درصد از جمعیت هدف بالای ۱۲ سال دُز اول و ۷۳۱ هزار و ۶۱۰ نفر نیز هر ۲ نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: همچنین ۷۱۱ هزار و ۳۳۶ نفر معادل ۸۸ درصد از جمعیت هدف زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک نوبت نخست و ۴۹۹ هزار و ۵۷ نفر معادل ۶۲ درصد جمعیت نیز هر ۲ نوبت واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی تاکید کرد: هر چند روند انجام  واکسیناسیون در استان صعودی است و برای ایجاد ایمنی عمومی جامعه، تزریق واکسن ۸۵ درصدی جمعیت، هدفگذاری شده، اما امید می‌رود این مهم با سرعت بیشتری از سوی شهروندان تداوم یابد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: اگرچه مقوله آموزش امر مهمی است اما، انتظار می‌رود در این خصوص شتاب زده تصمیم گیری نشود و فعالیت مدارس همانند دانشگاه‌ها با تقویت واکسیناسیون به صورت ترکیبی باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: روند واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ سال نیز در استان مرکزی مطلوب است و تنها ۹ درصد از این جامعه هدف هنوز نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند که امید است در سایه همکاری خانواده‌ها این مهم در اسرع وقت این مهم محقق شود و شرایط برای بارگشایی مدارس با ایمنی کامل فراهم باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه میزان مراجعات سرپایی بیماران مبتلایان آنفلوآنزا به درمانگاه‌های خصوصی و دولتی افزایش یافته، از این رو انتظار می‌رود کودکان، افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار و همچنین بیماران قلبی و تنفسی، واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند هر چند که زدن ماسک و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی از سوی شهروندان الزامی است.

وی در پایان افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک در صورت تمایل واکسن آنفلوآنزا را به بیماران سرطانی، مادران باردار و کادر بهداشت و درمان به صورت رایگان تزریق کرده و می کند.


نظر شما :