آغاز تزریق واکسن "بوستر" یا دُز سوم

۱۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۷ کد : ۲۱۵۴۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۸۲
رییس مرکز بهداشت استان مرکزی از آغاز تزریق دُز سوم یا بوستر واکسن کرونا خبر داد.
آغاز تزریق واکسن "بوستر" یا دُز سوم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی گفت: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال با جمعیت ۱۸۰ هزار نفر در استان مرکزی آغاز شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: سالمندان مشمول دُز سوم واکسن کرونا باید چهار ماه از نوبت دوم تزریق آنان گذشته باشد.

وی افزود: افراد بالای ۶۰ سال باید با در دست داشتن کارت واکسن به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون مراجعه کنند و نوبت سوم واکسن خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: چهار هزار نفر از کادر درمان استان مرکزی نیز نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و این جامعه هدف ۶ ماه از دریافت نوبت دوم واکسن شان گذشته بود.

دکتر علیمحمدی همچنین با اشاره به شرایط حساس و شکننده ی استان و احتمال وقوع پیک ششم در صورت سهل انگاری از مردم و مسئولان خواست تا ضمن دقت و جدیت در رعایت پروتکل های بهداشتی و اهتمام به اجرای مصوبات ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا، خود و اطرافیان را به تزریق واکسن کرونا تشویق و ترغیب کنند.

وی در پایان تصریح کرد: هرچند سرعت واکسیناسیون در استان قابل قبول است و استان مرکزی در مجموع جز استان های برتر در سطح کشور است، اما متاسفانه همچنان برخی از هم استانی ها از تزریق واکسن حتی دُز اول امنتاع کرده و موجبات خطر آفرینی برای خود و دیگران را فراهم کرده اند.


( ۵ )

نظر شما :