فوت ۲ نفر بر اثر کرونا، تفرش را قرمز کرد!

۱۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۰ کد : ۲۱۵۴۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۲
رییس شبکه بهداشت و درمان تفرش گفت: فوت ۲ همشهری بر اثر کرونا در هفته گذشته، شهرستان تفرش را این هفته قرمز کرد.
فوت ۲ نفر بر اثر کرونا، تفرش را قرمز کرد!

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر اردلان زیلابی بیان کرد: به دلیل جمعیت کم این شهرستان، فوت 2 هموطن بر اثر این بیماری عدد بالایی محسوب می شود و باید همه ما برای حفظ جان خود و دیگران تلاش کنیم و ارزش قائل باشیم.

وی افزود: باید در نظر داشته باشیم که موج ششم به شدت همه ما را تهدید می کند و علیرغم اینکه سرعت واکسیناسیون در سطح شهرستان خوب است، اما همچنان هستند کسانیکه که به این روش کنترلی اعتنا نکرده و به مراکز تجمیعی مراجعه نکرده اند.

وی تاکید کرد: همین امر احتمال شیوع مجدد پیک ششم را محتمل تر می کند.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری و همراهی مردم و مسئولان می توانیم این موج و در کل این بیماری را با کمترین خسارت جانی و غیره پشت سر بگذاریم.

دکتر زیلابی تصریح کرد: واکسن ها به عنوان یک سد عمل می کنند و در کنار این سد است که می توان با این بیماری مقابله کرد البته رعایت پروتکل های دیگر بهداشتی همچنان جزء ضروریات است.

رییس شبکه بهداشت و درمان تفرش گفت: همچنین طبق دستورالعمل ابلاغی افراد بالای 60 سال، دارای بیماری زمینه ای و همچنین کادر بهداشت و درمان می توانند برای تزریق دُز سوم و یادآور خود به مراکز تجمیعی مراجعه کنند.

وی افزود: تمام بیماری های زمینه ای نظیر کبدی، کلیوی، خونیِ و غیره جزء اولویت های دریافت واکسن بوده اند و در اوایل شروع واکسیناسیون نیز جز اولین گروه های فراخوان شده بودند به همین دلیل همه این افراد باید واکسن زده و به هیچ وجه از زدن آن امتناع نورزند.

وی گفت: آنفولانزا یک روند سینوسی دارد و به نظر می رسد امسال در سالی هستیم که این بیماری و به خصوص آنفولانزای آ، می تواند برای کادر بهداشت و درمان مشکلی جدی ایجاد کند.

دکتر زیلابی، از افراد دارای بیماری زمینه ای، معلولین و کادر بهداشت و درمان خواست تا واکسن آنفولانزا را نیز دریافت و تزریق کنند.

وی در پایان یادآور شد: طبق مطالعات و تحقیقات پزشکی، کسانیکه واکسن آنفولانزا را تزریق می کنند نه تنها در برابر این بیماری بلکه در مقابل کرونا نیز کمی  ایمن تر می شوند.


( ۲ )

نظر شما :