واکسن گریز ها بدانند...

۱۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۹ کد : ۲۱۵۴۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۸۷
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب گفت: قربانیان پیک ششم افراد واکسینه نشده خواهند بود.
واکسن گریز ها بدانند...

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر زهرا اسدی بیان کرد: طی هفته گذشته ۳ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در سطح شهرستان خنداب ثبت شده که هر ۳ مورد  واکسین نزده بودند.

وی با اشاره به اینکه این افراد بالای ۸۵ سال سن داشتند، افزود: بر اساس آخرین آمار و اطلاعات گرفته شده در طی یک هفته اخیر ۱۷ بیمار با دریافت خدمات سرپایی راهی منازل خود شدند و ۱ بیماری کرونایی مثبت قطعی با بستری در مرکز درمانی در حال دریافت خدمات می باشد.

وی تاکید کرد: در هفته گذشته مرکز درمانی سطح شهرستان با مراجعه ۴۰ بیمار کرونایی مواجه بود که از این تعداد ۳۹ مورد با درمان سرپایی و یک مورد با بستری در بیمارستان خدمات دریافت کردند.

دکتر اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع اپیدمی کرونا تاکنون ۱۱۸ مورد فوتی در سطح شهرستان ثبت شده که از این تعداد ۶۵ مورد آقا و ۵۳ مورد خانم بوده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان خنداب در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع اپیدمی ۲ هزار و ۹۰۷ مورد مثبت کرونایی گزارش شده است که از این تعداد ۳۸۹ نفر در مرکز درمانی بستری و ۲ هزار و ۵۱۸ نفر با دریافت خدمات سرپایی درمان شدند.

وی افزود: از ۴۵ هزار و ۹۳۵ نفر جمعیت گروه هدف بالای ۱۲ سال در سطح شهرستان خنداب، ۳۹ هزار و ۴۱۱ نفر دُز اول و ۲۵ هزار و ۸۱۲ نفر هر دو دُز واکسن خود را دریافت کرده اند و به عبارتی دیگر ۸۵/۷ درصد از جمعیت گروه هدف با دریافت دُز اول و ۵۶/۲ درصد با دریافت دُز دوم واکسن کرونا ایمن شده اند.

وی یادآور شد: در سطح شهرستان خنداب ۱۰ پایگاه سلامت فعال در حال خدمت رسانی می باشد و ۳ پایگاه تجمیعی در درمانگاه جاورسیان، سالن شهید رجایی و بیمارستان مهر خنداب از ساعت هفت و نیم صبح تا هفت و نیم شب فعال می باشد.

دکتر اسدی گفت: از اوایل مهرماه سالجاری ۲ تیم سیار با کادری مجرب توسط پرسنل بهداشت و درمان شهرستان و طرح شهید سلیمانی راه اندازی شده و در حال ارایه خدمت می باشند.

وی در پایان تاکید کرد: میزان مراجعین به مراکز درمانی سطح شهرستان افزایش یافته که این مهم نشان از زنگ خطر پیک ششم  می باشد.


( ۱ )

نظر شما :