تهویه کلاس ها شرط بازگشایی مدارس

۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۳ کد : ۲۱۵۶۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۷
شرط بازگشایی مدارس اعلام شد: رعایت پروتکل های بهداشتی، واکسیناسیون و توجه به نکات ایمی در مدارس
تهویه کلاس ها شرط بازگشایی مدارس

به گزارش وب دا مرکزی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دانش‌آموز و کارکنان مدارس باید به قدر کفایت لباس بپوشند تا امکان باز کردن در و پنجره‌ها  فراهم شود.

یاسر قربانی افزود: در راستای تامین هوای تازه و تهویه مناسب مجبور به باز کردن درب پنجره ها در فصل سرد سال هستیم، لذا  باید دانش آموزان با لباس کامل و گرم در کلاس های درس حاضر شوند.

وی گفت: هر چقدر تجهیزات کافی و مناسب برای آموزش مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شود، کلاس حضوری با هیچ سیستم و سامانه‌ای قابل‌جایگزین نیست، لذا جهت دست دستیابی به این امر مهم می بایست یکسری اصول رعایت و با سخت گیری در این زمینه مانع از تعطیلی مجدد مدارس به دلیل شیوع و شیب فزاینده بیماری شویم.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون دانش آموزان و کارکنان مدارس را مهمترین شرط بازگشایی مدارس است و همچنین هر ۷۲ ساعت یکبار ارایه تست pcr آزمایشگاهی الزامی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: چگونگی حضور فیزیکی دانش‌آموزان در  مدرسه‌ در مقایسه با وضعیت پیش از بحران شیوع ویروس تفاوت دارد به طوری که می‌بایست در این قالب جدید مساحت فیزیکی مشخصی برای هر دانش‌آموز در فضای کلاس درس در نظر گرفته شود از این رو اختصاص فضایی به مساحت چهار متر مربع برای هر دانش‌آموز و اعمال فاصله یک و نیم متری تا دو متر بین دانش‌آموزان از یکدیگر و دانش آموزان از معلمین الزامی است.

قربانی افزود: در تمام طول ساعت آموزش، کارکنان و دانش‌آموزان به هیچ وجه ماسک را از صورت برندارند و از ورزش‌های پر برخورد در حیاط مدرسه جلوگیری شود.

وی یادآور شد: شرایط موجود طبیعتا اجازه نمی‌دهد که تمام دانش آموزان یک کلاس با هم در یک کلاس حضور داشته باشند از این رو مطمئناً تعداد نفرات کمتری حاضر خواهند شد و باید یکسری از دروس را حضوری برگزار کرد.

قربانی در پایان گفت: واکسینه نشدن برخی از دانش آموزان موجبات نگرانی را فراهم کرده و از والدین این عزیزان می خواهیم در آستانه بازگشایی مدارس ابراز نگرانی کرد و از والدین خواست که هر چه سریعتر برای تزریق واکسن فرندانشان اقدام کنند.


نظر شما :