۲ برابر شدن امکان جراحی های دهان و دندان با افزایش زیرساخت ها

۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۳ کد : ۲۱۵۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۰
رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک گفت: افزایش تجهیزات و امکانات و تعداد یونیت ها در بزرگترین مرکز دندانپزشکی سطح استان، ۲ برابر شدن جراحی های دندانپزشکی را به دنبال داشت.
۲ برابر شدن امکان جراحی های دهان و دندان با افزایش زیرساخت ها

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر احسان مومنی بیان کرد: امروزه نقش سلامت دهان و دندان در جامعه های علمی شناخته شده و سلامت آنها مرتبط با سلامت کلی بدن است و بسیاری از بیماری های دهان و دندان منجر به اختلال در کارکرد بسیاری از دستگاه های مهم بدن می شوند و در صورتی که بیماران در همان ابتدای کار اقدام به درمان کنند، بیماری به سرعت قابل کنترل می شود در غیر این صورت مشکلاتی اعم از هزینه بالا برای آنها در پی خواهد داشت.

وی افزود: به منظور ارایه خدمات با کیفیت و دسترسی بهتر به این مرکز، با پیگیری های صورت گرفته دانشکده دندانپزشکی از حاشیه شهر به مرکز شهر منتقل و با افزایش فضای فیزیکی و امکانات و تجهیزات و ۱۰۹ یونیت آماده ارایه خدمت به کلیه افراد می باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی شرق به غرب کشور قرار گرفته و متاسفانه حوادث ترافیکی بسیاری در استان وجود دارد، لذا بیماران ترومایی و ناهنجاری های اسکلتی فک و صورت در استان زیاد است از این رو بخش جراحی دهان، فک و صورت در بیمارستان امیرالمومنین(ع) با برخورداری از جراحان متخصص فک و صورت در ارائه خدمات تشخیصی و درمانی بیماری های مادرزادی و نقائص صورت، دهان، دندان ها، فک و گردن در حال فعالیت است و بیماران در همه سنین در این بخش مورد پذیرش قرار می گیرند.

دکتر مومنی در ادامه خاطرنشان کرد: دندان پزشکی و ترمیم دندان‌های کودکان همیشه با مشکلات متعددی همراه بوده است که این شرایط برای کودکان معلول و فلج جسمی و مغزی پیچیده تر است که با راه اندازی یک بخش در بیمارستان امیرکبیر اراک امکان انجام خدمات دندانپزشکی برای این کودکان فراهم شده است.

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی اراک افزود: کلینیک دندانپزشکی در شیفت صبح خدمات دندانپزشکی را به کلیه بیماران در سطح استان مرکزی با تعرفه های دولتی ارائه می دهد و امیدواریم کلیه آنها بتوانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند.

وی در ادامه تاسیس و راه اندازی اورژانس شبانه روزی دندانپزشکی را یکی دیگر از گام های موثر در جهت ارتقاء سلامت دهان و دندان برشمرد و ساعت فعالیت این مرکز را از ۸ شب تا ۸ صبح اعلام کرد.

دکتر مومنی در پایان ابراز امیدواری کرد: همکاری و همراهی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده دندانپزشکی و تلاش بی وقفه ی اساتید و دانشجویان این رشته، بتوان خدمات دهان، دندان، فک و صورت را هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی ارتقاء بخشید.


نظر شما :