پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن هفدهم آبان "روز جهانی رادیولوژی"

۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۷ کد : ۲۱۵۷۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۵
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی رادیولوژی، ضمن قدردانی از زحمات همکاران عرصه پرتونگاری، این روز را به تمامی متخصصان، کارشناسان، تکنسین‌ها، اعضای هیات علمی و دانشجویان رادیولوژیست و پرتونگار استان مرکزی تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن هفدهم آبان "روز جهانی رادیولوژی"

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

راز و رمز پویای زندگی و کشف معانی بدیع و تجلی جلوه‌های شهودی ، معرفت کیمیایی است و چه محترمند رادیولوژیست هایی که گویی عهد بسته اند چون پرتوهای ناشناخته X با وجودی سرشار از عشق به خدا بر جهان بتابند و در شناساندن درد های پیکر عالم سهیم باشند و به کمک ذرات نامرئی جهان، تصاویر مرئی از آلام دردمندان تهیه نموده تا مایه آرامش و بهبود دردمندان باشند.

همکاران گرامی فعال در این عرصه در این روزهای سخت کرونایی نیز سنگ تمام گذاشتند، که بی شک جایگاه جاودانه و بی بدیل پرتونگاران در عرصه نظام سلامت و در حل معمای تشخیص، برکسی پوشیده نیست و متخصصان، کارشناسان، تکنسین‌ها، اساتید و دانشجویان رادیولوژیست در واقع حلقه اول زنجیره تشخیص و درمان قلمداد می‌شوند، که این امر سبب خواهد شد، پیشرفت سریع و باورنکردنی این علم در طی سال های گذشته و آثار و فواید بی بدیل آن در درمان بیماری ها، تصور دنیای بدون رادیولوژی را دشوار سازد.

کاربرد تکنولوژی در حوزه رادیولوژی که تلفیقی است از علم و هنر، باعث شد تصویرنگاری جز لاینفک علم پزشکی گردد و در جهت پژوهش ، تشخیص و درمان بیماریها کمک شایانی به پزشکان ارائه نماید. پویایی این تکنولوژی به گونه‌ای است که منجر به ساخت تجهیزاتی چون رادیولوژی، سی تی اسکن، اسکن رادیوایزوتوپ ، آنژیو گرافی ،سی تی آنژیو و ده ها تجهیزات پیشرفته دیگر در دو دهه اخیر شد و این تجهیزات دگرگونی عظیمی را در تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها فراهم نموده است.

اینجانب ضمن عرض تقدیر و تشکر، مساعی جلیل و همت رفیع سپید پوشان عرصه ی رادیولوژی که گل واژه صلابت، استواری و استقامت را به رشته تحریر در می آورند، را گرامی داشته و با کمال اکرام و احترام از برای تحقق این امر و نکوداشت کوشش های آنها بویژه در دوران بحران ویروس کرونا ، بر دستان پر مهر این عزیزان بوسه می زنیم و هم چنین روز جهانی رادیولوژی و پرتونگاری را خدمت تمامی اساتید ، اعضای محترم هیئت علمی، متخصصین ، کارشناسان و کارشناس مسئولان ، دانشجویان و... رادیولوژی و رادیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی اراک تبریک میگویم.

از درگاه خداوند حنان و منان توفیق روزافزون، صحت و سلامتی را برای همه ی این بزرگواران مسئلت می طلبیم.

دکتر سید محمد جمالیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

17 آبان 1400


( ۳ )

نظر شما :