مدیریت اپیدمی کرونا در گرو تقویت دانش و اطلاعات

۲۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۱ کد : ۲۱۶۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک راه کنترل بیماری کرونا را همکاری همگان با یکدیگر و تقویت اطلاعات و انجام پژوهش دانست.
مدیریت اپیدمی کرونا در گرو تقویت دانش و اطلاعات

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در همایش کشوری "کووید ۱۹" ضمن ادای احترام خدمت شهدای مدافع سلامت و تقدیر و تشکر از تلاشگران عرصه بهداشت و درمان، بیان کرد: ویروس کرونا از ۳۰ بهمن ماه سال ۹۸ شناسایی و در کمتر از ۲ هفته توسط وزارت بهداشت اعلام و سریعتر از پیش بینی های صورت گرفته به شکل پاندمی همه گیر و بدون شناخت هیچگونه مرزی با طیف وسیعی از علائم انتشار پیدا کرد.
وی ادامه داد: دنیا در مبارزه با ویروس منحوس نوظهور مجبور بود که در کنار اقدامات پیشگیری و درمان شروع به کارهای تحقیقاتی کند تا ابعاد مقاومت ویروس را شناسایی و باعث ارتقا سطح اطلاعات موجود شود‌.
وی، ضمن تاکید بر این نکته که کل دنیا در برابر‌ مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا یک وظیفه اجتماعی سیاسی مشترک دارند، خاطرنشان کرد: شیوع و گسترش ویروس کرونا و تاثیرات آن بر ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... بیشتر از پیش نشان داد که  دنیا باید دست به دست هم دهند تا هر چه سریعتر شرایط به روال قبل برگردد که مهم ترین راهکار تعامل و ارتباط و انجام تحقیق و پژوهش می باشد.
وی تاکید کرد: تاکنون هیچگونه درمان تایید شده ای برای کرونا وجود نداشته و براساس آخرین نتایج فرا تحقیقی بر روی ۷۳ مطالعه به صورت کارآزمایی بالینی در فاز ۳ از فاصله دسامبر ۲۰۲۰ تا ۱۲ آگوست ۲۰۲۱، داروهای ضدالتهاب می تواند در کاهش مرگ و میر و داروهای ضد انگل و ضد التهاب در کاهش میزان روزهای بستری کمک کننده باشد.
وی یادآور شد: در ابتدای تحقیقات و پژوهش ها، تولیدات واکسن جوابگوی نیاز دنیا نبود کشور های چین، هند، آمریکای شمالی و اروپا که توانایی علمی بیشتری داشتند در این امر بسیار سریعتر پیش رفتند اما با تولیدات انبوده، سایر کشور ها نیز این عقب ماندگی تا حد زیادی جبران کردند.
دکتر جمالیان در پایان همایش ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری همایش به ویژه معاونت تخقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: امیدواریم که برگزاری این همایش بستر افزایش اطلاعات و خوراک های علمی را فراهم کرده باشد تا بتوانیم از نظرات اندیشمندان و محققان تلاشگر این عرصه نهایت استفاده را ببریم.


نظر شما :