ارتقای ظرفیت تولید اکسیژن بیمارستانی در تفرش

۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۰ کد : ۲۱۶۵۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۳
در مراسمی دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان تفرش افتتاح شد.
ارتقای ظرفیت تولید اکسیژن بیمارستانی در تفرش

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این مراسم گفت: با افتتاح این دستگاه که هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان داشته،نیاز به کپسول های اکسیژن رسانی که به صورت پرتابل حمل می شد مرتفع می گردد.

دکتر سید محمدجمالیان بیان کرد: ظرفیت این دستگاه 300 لیتری است، اما برای تامین 900 لیتر هم برنامه ریزی شده و در صورت نیاز، گنجایش این عملکرد را دارد.

وی افزود: خیرین حوزه سلامت مبلغ 450 میلیون تومان را برای تکمیل ساختمان و فضای مورد نیاز این دستگاه، متقبل شده اند.

وی در پایان یک خبر خوش هم به مردم تفرش داد و آن اینکه جراح و متخصص داخلی و امکان انجام اندوسکوپی با استقرار پزشکان متخصص و ماهر از این به بعد انجام می گیرد و همچنین مراحل ابتدایی استقرار دستگاه "سی تی اسکن" نیز با پیگیری نماینده و رییس شبکه در حال انجام است.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تشکر از کادر درمان و مدافعان سلامت در جان فشانی های خود در دوران کرونا، گفت: مسلما گام نهادن در این مسیر بی پاداش نخواهد بود و این پاداش را کسی جز خداوند متعال نمی تواند به این بندگان مخلصش ارائه دهد.

ولی الله بیاتی بیان کرد: کمبود پزشک مهمترین مشکل این شهرستان است و امیدواریم با همکاری و همراهی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این مشکل برطرف شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش هم با اشاره به اینکه به طور میانگین حدود 15 میلیون تومان در شرایط کرونایی به صورت ماهانه هزینه شارژ و ایاب و ذهاب کپسول های اکسیژن شده است، گفت: خوشبختانه با تکمیل این دستگاه نیاز به کپسول ها مرتفع می شود و دیگر نگران اکسیژن که اصلی ترین پایه درمانی بیماران کرونایی است، نخواهیم بود.

دکتر اردلان زیلابی بیان کرد: ساخت فضای این دستگاه کمتر از دو ماه طول کشید که با کمک خیرین و انجام یک کار جهادی صورت گرفت.


نظر شما :