قدردانی متولی سلامت استان مرکزی از خانوده اهدا کننده تفرشی

۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۶ کد : ۲۱۶۶۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک که برای افتتاح دستگاه اکسیژن ساز و بازدید از بیمارستان به شهرستان تفرش رفته بود، به ملاقات خانواده مرحومه سلیمانی رفت.
قدردانی متولی سلامت استان مرکزی از خانوده اهدا کننده تفرشی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: تصمیم خانواده و بازماندگان این مرحومه برای اهدا عضو و بخشیدن اعضای بدن ایشان به همنوعان خود بسیار با ارزش و بزرگ است.

وی افزود: مرحومه سلیمانی به دلیل مرگ مغزی، اعضای بدن خود را به بیماران نیازمند اهدا نمود و بازدید و عیادت از خانواده ایشان در اولین سالگرد کوچکترین اقدامی است که در قبال این حرکت بزرگ و خداپسندانه می توان انجام داد.

وی تاکید کرد: با توجه به موقعیت استان و تصادفات بالا و اتفاقات صنعتی زیاد با توجه به ماهیت صنعتی بودن استان، متاسفانه آمار مرگ مغزی هم در استان بالا است و اگر این امر خداپسندانه و عمل خیرخواهانه در بین مردم نهادینه شود، می تواند بسیاری از زندگی ها را نجات داد و جانی دوباره بخشید.

دکتر جمالیان یادآور شد: فرایند تصمیم گیری در بازماندگان متاسفانه بسیار با تاخیر صورت می گیرد که با توجه به سخت بودن این تصمیم امری بدیهی است، اما هیمن فرصت سوزی بعضا باعث از بین رفتن امکان اهدا می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: تصمیم گیری در آن لحظه بسیار سخت است و مطئمنا افرادیکه در آن شرایط دشوار اقدام به این کار می کنند و باعث دمیده شدن جانی دوباره در همنوع خود می شوند، زیر سایه الطاف الهی هستند.


( ۳ )

نظر شما :