مراقبت از پوست در فصل سرما اهمیت بالایی دارد

۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۹ کد : ۲۱۷۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۱
یک متخصص پوست و مو گفت: در فصولی از سال نظیر زمستان که پوست نسبتا خشک می شود، نیاز است اقدامات مراقبتی بیشتر انجام شود.
مراقبت از پوست در فصل سرما اهمیت بالایی دارد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی کوخایی بیان کرد: در فصل‌هایی که دمای هوا (مثل پاییز و زمستان) که رطوبت پایین می آید، خشکی بیشتر شده و در نتیجه فعالیت غدد چربی پوست نیز که برای رطوبت پوست نیاز است کم شده و حتی تعریق افراد نیز افت پیدا میکند باعث می شود که پوست خشک شود و همه افراد در این فصل نیاز به مراقبت بیشتری در پوست خود پیدا کنند.

وی افزود: طبیعتاً افرادی که دارای بیماری های پوستی از جمله اگزما و بثورات پوستی هستند باید در این فصل به رطوبت پوست خود بیشتر اهمیت دهند زیرا در صورت نادیده گرفتن، ممکن است بیماری وارد دوره های عود شود.

وی تاکید کرد: استفاده از شوینده های مناسب برای پوست بسیار اهمیت دارد چراکه  اگر فردی پوست خشکی دارد باید از شوینده های مخصوص پوست خشک استفاده کند؛ این شوینده ها به دلیل اینکه کرم دار هستند، چربی پوست را از بین می‌برند و خشکی پوست را تشدید نمی کنند و در عین حال پوست را تمیز نگه می دارند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پوست باید شوینده مناسب پوست خود را انتخاب کنیم و با آن استحمام کنیم همچنین بعد از استحمام اگر پوستشان خشک است از مرطوب کننده ها و لوسیون های بدن مناسب پوست استفاده کنند.

دکتر کوخایی یادآور شد: همچنین می‌توان در وان حمام چند قطره روغن زیتون ریخته و یا حتی بعد از حمام نیز می‌تواند برای مرطوب کردن و چرب کردن بدن استفاده کرد.

این متخصص پوست و مو همچنین گفت: اگر فردی پوست حساسی دارد و دچار اگزما یا بیماری هایی که با خشکی پوست ارتباط دارند است، بهتر است که از مرطوب کننده های فاقد اسانس و فاقد بو استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه بهتر است مدت شستشو را در فصول سرد سال کاهش دهیم، گفت: وازلین یکی از محصولات موجود از میان مرطوب کننده های بهداشتی که در داروخانه ها نیز موجود است و جزو چرب کننده های مناسب برای پوست به شمار می رود که می‌توان از آن برای خشکی ها و درگیری های پوستی و اگزما استفاده کرد.


( ۳ )

نظر شما :