تعامل و نگاه سیستماتیک درون سازمانی باعث رسیدن به تعالی می شود

۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۱ کد : ۲۱۷۵۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: احتمال وقوع پیک ششم دور از انتظار نیست.
تعامل و نگاه سیستماتیک درون سازمانی باعث رسیدن به تعالی می شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه هیات رئیسه دانشگاه، بیان کرد: تجربه نشان داده زمانیکه کشورهای همسایه گرفتار موج جدید می شوند دو الی سه هفته بعد، کشور و استان ما گرفتار می شود.

وی تاکید کرد: به همین دلیل از حالا باید آمادگی لازم برای مواجهه با موج ششم را داشته باشیم به خصوص با تمرکز بر گروه های پرخطر و البته توجه به حوزه بهداشت.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت منابع به دلیل محدود بودن بودجه ها و تحریم های ظالمانه در راستای تهیه ملزومات مورد نیاز، سخت شده است، ولی مدیریت این شرایط از کارهای ارزنده ای می باشد که برای تعالی حوزه سلامت در استان باید انجام پذیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تعامل و نگاه سیستماتیک بین واحد ها باعث رسیدن به تعالی می شود و معاونین باید ضمن همپوشانی یکدیگر، این نگاه و نگرش را به مدیران میانی و پرسنل نیز انتقال دهند.

وی یادآور شد: نباید گذاشت یک قسمت مانع از رشد دیگر واحد ها شود، در شرایطی هستیم که باید با کمک یکدیگر به توسعه و پیشرفت همه جانبه کمک کنیم.

دکتر جمالیان گفت: حوزه بهداشت و مراکز بهداشت به خصوص مراکز جامع سلامت به خصوص در دوران کرونا زحمات زیادی کشیده اند و نتیجه این تلاش ها نیز قابل مشاهده و البته قابل تقدیر است.

وی  افزود: افزایش بیماری های روانی، بیماری های قلبی و عروقی، مرگ های ناگهانی  به دلیل تحمل فشارهای زیاد بر اثر کرونا، چاقی و بی تحرکی مهمترین معضلات حوزه بهداشت است که مراکز حوزه سلامت می توانند با ارائه خدمات مناسب بسیاری از این خدمات را پوشش بدهند.

وی گفت: این روزها در راستای جذب و‌ تامین نیروهای متخصص برای مراکز بهداشتی و درمانی همکاران گزینش با تمام توان و تلاش در حال ساماندهی استخدامی همکارانی که شامل طرح استخدامی ایثارگران می شوند، هستند و امیدواریم با تزریق نیروی انسانی تازه نفس، کالبد بهداشت و درمان جان دوباره ای بگیرد.

وی در پایان افزود: برقراری ارتباط سطح یک و دو در مراکز درمانی و حوزه های سلامت  در چند شاخه و موضوع مهم یکی از اولویت های حوزه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است.


( ۱ )

نظر شما :