انجام برنامه ۲۴۷ در زمان مناسب!

۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۶ کد : ۲۱۷۵۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۹۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تمام آمبولانس ها به دستگاه های تله مدیسن متصل می شوند.
انجام برنامه ۲۴۷ در زمان مناسب!

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از اورژانس 115، بیان کرد: بیماری های قلبی و عروقی یکی از علت های شایع مرگ و میر در کشور و استان است و به همین دلیل در برنامه ریزی و سیاست گذاری های دانشگاه علوم پزشکی تسریع در اجرای برنامه 247 در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در طرحی به نام "تله مدیسن" قرار است تمام آمبولانس های اورژانس به دستگاه هایی مجهز شوند که از ابتدای پذیرش بیمار اطلاعات و نوار قلب، فشار خون، اکسیژن و نبض آن را به مرکز مخابره و تصمیمات لازم و درست اتخاذ گردد.

وی تاکید کرد: با دریافت اطلاعات، تکنسین می داند که به محض رسیدن به مرکز درمانی، آیا باید مستقیما اورژانس بیمارستانی مراجعه کند یا آنژیوپلاستی.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: در شهرستانی مثل اراک که فواصل تقریبا با هم نزدیک است و ترافیک نسبتاً روانی در جریان است، این طرح کمک می کند بین 20 تا 30 دقیقه زمان رسیدن بیمار به مرکز درمانی کوتاه تر شود و می تواند در مرگ های غیرمنتظره و عوارض ناشی از سکته های قلبی بسیار تاثیرگذار باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سال گذشته برای تجهیز آمبولانس ها حدود یک میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و دستگاه ها خریداری شده و تنها نیاز است بین همکاران اورژانس، فوق تخصصین قلب و اینترونشن ها ارتباطی برقرار و تعاملات آنها بیشتر شود.

وی در پایان ضمن ابراز امیدواری از راه اندازی هر چه سریع تر طرح تله مدیسن در اراک، گفت: مطئمنا هم کاهش مرگ و میر بیماران قلب و عروق و هم عوارض ناشی از سکته های قلبی را تجربه خواهیم کرد.


( ۲ )

نظر شما :