آلودگی هوای اراک پای رئیس جمهور را هم به میان کشاند

۲۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵ کد : ۲۱۷۹۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۳
استاندار مرکزی گفت: تاکید شخص رئیس جمهور در خصوص اراک اولویت قرار دادن سلامت مردم و رفع آلودگی است.
آلودگی هوای اراک پای رئیس جمهور را هم به میان کشاند

به گزارش وب دا مرکزی به نقل از خبرگزاری فارس، فرزاد مخلص الائمه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا، گفت: حل مسئله آلودگی هوای اراک با جدیت در دستور کار است، چرا که تاکید شخص رئیس جمهور در خصوص اراک، اولویت قرار دادن سلامت مردم است.

وی افزود: متاسفانه ترک فعل‌ها از سوی برخی از مدیران باعث شده که مردم از عملکردها ناراضی باشند، مطلقا در مقابل ترک فعل کوتاه نمی‌آییم، هر مدیری که توان کار برای مردم را ندارد خداحافظی کند.

وی تاکید کرد: مسوولان نباید با دادن وعده‌های بیهوده و عدم عملی شدن آنها موج ناامیدی را در جامعه ترویج دهند بلکه باید امید را در جامعه ترویج داد و وعده‌ها را عملیاتی کرد، عمل نکردن به وعده‌ها نارضایتی را در جامعه رقم خواهد زد.

مخلص الائمه در ادامه خاطرنشان کرد:  امروز آلودگی هوا یکی از 10 چالش‌ کشور است که شهر اراک نیز متاسفانه با این چالش دست و پنجه نرم می‌کنند، اختلال در نظام زیست محیطی از مسائل مهم کشور است که دستگاه‌های اجرایی دولتی و خصوصی باید رفع این چالش را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: ریشه اصلی مشکلات زیست محیطی تعارض منافع است، هرگاه منافع سازمان‌ها و شرکت‌ها و اشخاص و منافع مردم دچار تعارض شد آسیب آن دامن محیط زیست را خواهد گرفت.

استاندار مرکزی گفت: متاسفانه آلودگی هوا برای بخشی از اقتصاد جامعه رانت ایجاد کرده که از این پس مانع  شکل گیری این رانت خواهیم شد.

وی در پایان تاکید کرد: آلودگی هوا به سطحی از نارضایتی عمومی رسیده که تلاش داریم این آلودگی را کاهش دهیم.

فرماندار اراک هم در این جلسه با اشاره به استفاده نیروگاه حرارتی شازند از مازوت، گفت: استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه در شرایطی است که استفاده از آن ممنوع است.

دکتر حسین بختیاری افزود: مازوت به دلیل آلودگی بالا برای صنایع داخل استان مناسب نیست و نباید با استفاده از آن سلامت مردم را به خطر انداخت.

وی در پایان گفت: فیلتراسیون نیروگاه حرارتی شازند بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که باید برای آن چاره  اندیشی کرد.


نظر شما :